۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۷۰۰ ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

استرالیا و نیوزلند در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای افزایش تعاملات تجاری با کشورهای آمریکای لاتین انجام داده‌اند. در همین راستا استرالیا و نیوزلند به طور جداگانه به کشورهای آمریکای جنوبی درخواست توافق تجاری دوجانبه داده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای استرالیا و نیوزلند در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای افزایش تعاملات تجاری با کشورهای آمریکای لاتین انجام داده‌اند. در همین راستا استرالیا و نیوزلند به طور جداگانه به کشورهای آمریکای جنوبی درخواست توافق تجاری دوجانبه داده اند.

در بین کشورهای آمریکای لاتین کشورهایی همچون مکزیک، شیلی، پرو و کلمبیا از اهداف اصلی استرالیا و نیوزلند برای برقراری روابط تجاری دوجانبه هستند. این ۴ کشور در حال حاضر تحت یک معاهده به عنوان کشورهای متحد حوزه آمریکای لاتین محسوب میشوند.

طبق گفته آقای استبان سیوبو، وزیر تجارت خارجی استرالیا مذاکرات تجاری این کشور با کشورهای مکزیک، شیلی، پرو و کلمبیا برای انعقاد یک توافق تجاری آغاز شده است.

استرالیا به دنبال آن است تا با دستیابی به توافقات تجاری جامع و با کیفیت، فرصت‌های صادراتی جدیدی را پیش روی کشاورزان، معدن کاران، کارخانه‌جات، ارائه دهندگان خدمات و سرمایه‌گذاران خود ایجاد نماید. تحقق این هدف میتواند به ایجاد رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی بیشتر در استرالیا کمک نماید.

وزیر خارجه پرو نیز اخیرا اعلام کرده است که کشورهای کانادا، سنگاپور، استرالیا و نیوزلند درحال مذاکره با این کشور برای دستیابی به توافقات تجاری هستند.

آقای تاد مک کلی، وزیر تجارت خارجی نیوزلند نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده است در تلاش است با کشورهای متحد (مکزیک، شیلی، پرو و کلمبیا) برای دستیابی به یک توافق تجاری رایزنی نماید. این کشورها ۳۸ درصد از جمعیت کل کشورهای آمریکای لاتین و ۵۷ درصد از واردات این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر تجارت خارجی نیوزلند در این زمینه گفته است: «دستیابی به یک توافق تجاری با کشورهای آمریکای لاتین به منظور ایجاد فرصت‌های صادراتی یک پیروزی بزرگ برای تولیدکنندگان نیوزلندی در راستای ایجاد بازارهای خارجی محسوب میشود. نیوزلند از دو سال قبل تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق تجاری با کشورهای آمریکای لاتین را آغاز کرده و اکنون دستاوردهایی در این زمینه به دست آمده است. وزارت تجارت نیوزلند در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای صادرکنندگان نیوزلندی خواهد داشت.»

درحال حاضر نیوزلند سالانه ۱.۱ میلیارد دلار با کشورهای آمریکای لاتین تجارت دارد و در تلاش است از طریق انعقاد قراردادهای تجاری دوجانبه به تجارت خارجی خود بیفزاید.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.