۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۵۶۲ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ دسته: تولید
۰

دونالد ترامپ معتقد است فولاد یکی از محصولات راهبردی است و وابستگی به واردات فولاد میتواند عواقب بدی برای صنایع نظامی و غیرنظامی آمریکا در آینده نزدیک داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مصمم است به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی به هر نحو که شده مجوز افزایش تعرفه واردات فولاد را از کنگره بگیرد.

در حال حاضر وزارت بازرگانی آمریکا طرحی را در این زمینه به کنگره ارسال کرده‌ و در انتظار تصمیم کنگره در این زمینه است. شورای ملی تجارت آمریکا نیز از این طرح حمایت کرده است. طبق طرح ارسالی دولت برای کنگره آمریکا قرار است مجوز افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات فولاد به آمریکا صادر شود.

دونالد ترامپ تا به حال به بهانه‌های مختلف اعلام کرده است که از افزایش تعرفه واردات کالا به آمریکا حمایت میکند و این روش را یکی از ابزارهای دولت برای کاهش کسری تراز تجاری این کشور میداند.

با اینحال برخی از کارشناسان و قانون گذاران آمریکایی با طرح دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات فولاد مخالفند.

دونالد ترامپ معتقد است فولاد یکی از محصولات راهبردی است و وابستگی به واردات فولاد میتواند عواقب بدی برای صنایع نظامی و غیرنظامی آمریکا در آینده نزدیک داشته باشد. به همین دلیل در ماه‌های اخیر همواره از افزایش تعرفه واردات فولاد حمایت کرده است.

اما از طرف دیگر در حال حاضر کشورهای اروپایی و به طور خاص آلمان صادرکننده عمده فولاد به آمریکا هستند و افزایش تعرفه واردات فولاد میتواند موجب اعتراض کشورهای دیگر، خصوصا کشورهای اروپایی به سازمان تجارت جهانی گردد. دولت آلمان همچنین هشدار داده است در صورت افزایش تعرفه واردات فولاد توسط آمریکا، این کشور با اعمال سیاست‌های حمایتی از صنعت فولاد خود حمایت خواهد کرد.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.