۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۴۳۶ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در حال حاضر روسیه محصولات مختلفی به آرژانتین صادر میکند و ساخت بندر جدید میتواند مزیت رقابتی محصولات تولیدی روسیه را در بازار آرژانتین افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد روسیه قصد دارد در ساخت بندر شهر رومالو در کشور آرژانتین سرمایه‌گذاری کند. یکی از اهداف اصلی ساخت این بندر صادرات محصولات کشاورزی تولید آرژانتین و واردات کود کشاورزی و دیگر محصولات مورد نیاز این کشور است.

در سال‌های اخیر روسیه حضور خود در کشورهای آمریکای لاتین را گسترده‌تر کرده و در تلاش است بر تأثیرگذاری خود در این منطقه بیفزاید. سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی کشورهای آمریکای لاتین میتواند برای هردو طرف مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

ساخت بندر شهر رومالو این امکان را برای آرژانتین فراهم میکند که در بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین به محل تخلیه و بارگیری کشتی‌های بزرگ و توزیع محصولات مختلف تبدیل شود. از طرف دیگر روسیه میتواند از طریق این بندر کود و محصولات هیدروکربنی مورد نیاز آرژانتین را به این کشور صادر نماید.

در حال حاضر روسیه محصولات مختلفی به آرژانتین صادر میکند و ساخت بندر جدید میتواند مزیت رقابتی محصولات تولید روسیه را در بازار آرژانتین افزایش دهد.

در مرحله اول ساخت این بندر قرار است ۸۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شود. همچنین تخمین زده شده است که ساخت این بندر میتواند ۵۰۰ شغل جدید برای ساکنان شهر بندری رومالو ایجاد نماید. در مرحله دوم نیز ۸۵ میلیون دلار دیگر برای توسعه بندر در نظر گرفته شده که در این صورت نیز اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

کشور آرژانتین یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است اما به دلیل کمبود زیرساخت لازم، بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید محصولات کشاورزی این کشور بلا استفاده مانده است. به طور خاص در زمینه صادرات غلات و دانه‌های روغنی آرژانتین جزء رتبه‌های اول در بین تمامی کشورهای جهان است.

ساخت بندر رومالو میتواند در زمینه صادرات این محصولات کمک زیادی به آرژانتین نماید و هزینه تمام شده محصولات صادراتی این کشور را نیز کاهش دهد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.