۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۰۶۰ ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ دسته: تولید
۰

مدیرعامل فورد گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم بخشی از تولید خود را به کشور چین منتقل نماییم. مصرف کنندگان خودرو به کیفیت و قیمت خودرو اهمیت میدهند و توجه چندانی به محل تولید محصول ندارند.

به گزارش مسیر اقتصاد برخلاف توصیه و تهدیدهای ترامپ در زمینه ضرورت ایجاد اشتغال در آمریکا توسط شرکت‌های آمریکایی، شرکت خودروسازی فورد تصمیم گرفته است فعالیت‌های خود در چین را افزایش دهد.

دونالد ترامپ در ابتدای سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. یکی از شعارهای اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایجاد اشتغال بیشتر برای مردم آمریکا از طریق الزام شرکت‌های آمریکایی به خروج از دیگر کشورها و ایجاد اشتغال در خاک آمریکا بوده است.

بعد از انتخاب ترامپ شرکت خودروسازی فورد به سرعت برنامه خود برای ساخت یک کارخانه خودروسازی در خاک مکزیک را لغو کرد. دونالد ترامپ نیز این اقدام شرکت خودروسازی فورد را در راستای ایجاد اشتغال در خاک آمریکا ارزیابی کرد و از سران شرکت خودروسازی فورد تشکر کرد.

اما اخیرا شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است قصد دارد به جای گسترش فعالیت‌های خود در مکزیک، که آن را پیشتر لغو کرده بود، به فعالیت‌های خود در چین گسترش دهد. این اقدام عملا خلاف خواست ترامپ و دولت آمریکاست که از شرکت‌های آمریکایی خواسته بودند به جای گسترش فعالیت‌ها و ایجاد اشتغال در دیگر کشورها، در بازار آمریکا فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

جو هینریش مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد در این خصوص گفته است: «ما تصمیم گرفته‌ایم بخشی از تولید خود را به کشور چین منتقل نماییم. مصرف کنندگان خودرو به کیفیت و قیمت خودرو اهمیت میدهند و توجه چندانی به محل تولید محصول ندارند. کمااینکه در حال حاضر گوشی تلفن همراه اپل نیز در چین تولید میشود ولی کسی در این مورد مشکلی ندارد. به همین دلیل ما نیز باید مکانی را برای تولید خودرو انتخاب کنیم که در نهایت منجر به تولید ارزان‌تر و با کیفیت تر گردد. به همین دلیل کشور چین را برای گسترش تولیدات خود انتخاب کرده‌ایم.»

این درحالیست که شرکت‌هایی مانند اپل مدتهاست در چین به تولید محصولات خود میپردارند اما شرکت خودروسازی فورد تاکنون هیچ خودرویی را در چین به منظور فروش در بازار آمریکا تولید نکرده است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.