۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۳۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ میلادی، ۵۰ هزار شغل جدید در بخش معدن آمریکا ایجاد شده و معادن زغال سنگ آمریکا بعد از ۵ سال از رکود خارج شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق آمار سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا تنها در فصل اول سال ۲۰۱۷ میلادی آمار میزان اشتغال در معادن زغال سنگ آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ میلادی صعودی شده و هزار شغل خالص در این بخش ایجاد شده است.

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۰ هزار شغل جدید در بخش معدن آمریکا ایجاد شده که دست کم هزار شغل آن مربوط به معادن زغال سنگ بوده است.

افزایش حدود ۵۰ هزار شغل در بخش معادن نشان از عملکرد مناسب اشتغال زایی آمریکا در این حوزه دارد چراکه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی تنها هزار و چهارصد شغل جدید در کل بخش معدن ایجاد شده بود.

درحال حاضر میزان اشتغال مردم آمریکا در معادن زغال سنگ درحدود ۵۱ هزار نفر است. آمار اشتغال بهش معادن زغال سنگ آمریکا از سال ۲۰۱۲ میلادی و درپی وضع محدودیت‌های مختلف از سوی دولت اوباما محدود شده بود. در نمودار زیر روند تغییر میزان اشتغال معادن زغال سنگ آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داده شده است.

همانطور که از نمودار مشخص است میزان اشتغال بخش زغال سنگ آمریکا بعد از یک دوره ۵ ساله رکودی دوباره رونق پیدا کرده است.

این درحالیست که یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری رونق دوباره بخش معدن بود. ترامپ محدودیت‌های وضع شده به بهانه‌های زیست محیطی در زمان دولت قبلی آمریکا را قابل توجیه نمی دانست و وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات انقلابی در حوزه معادن آمریکا و به طور خاص بخش معادن زغال سنگ ایجاد خواهد کرد.

یکی از دلایل اصلی دونالد ترامپ برای عدم پذیرش تعهدات توافق پاریس نیز جلوگیری از حذف محدودیت‌های تولیدی در بخش معدن و به طور خاص معادن زغال سنگ بوده است.

منبع: استاتیستا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.