۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۰۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ دسته: انرژی
۰

اولین محموله گاز طبیعی مایع شده آمریکا به لهستان رسید. لهستان اولین مقصد گاز مایع آمریکا در بین کشورهای اروپای مرکزی است.

به گزارش مسیر اقتصاد اولین محموله گاز طبیعی مایع شده آمریکا به لهستان رسید. لهستان اولین مقصد گاز مایع آمریکا در بین کشورهای اروپای مرکزی است.

آمریکا مدتهاست به دلیل مسائل ژئوپلتیک درپی صادرات گاز مایع خود به اروپاست. آمریکا این اقدام را در راستای کاهش وابستگی متحدان اروپایی خود به روسیه لازم و ضروری میداند.

با اینحال درحال حاضر هزینه‌های صادرات گاز مایع آمریکا به کشورهای اروپایی بسیار بالاست و از نظر اقتصادی به هیچ عنوان صرفه ندارد. برای کاهش هزینه‌های صادرات گاز مایع آمریکا در بازار اروپا لازم است زیرساخت های زیادی همچون خطوط لوله طولانی و ترمینال‌های بارگیری و تخلیه کشتی‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شود.

بعد از رسیدن اولین محموله از گاز مایع آمریکا به لهستان، وزارت خارجه آمریکا در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «آمریکا از رسیدن گاز مایع خود به اروپای مرکزی، که در تاریخ هفتم ژوئن به لهستان رسیده است بسیار خوشنود است.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین عنوان کرده است با مقامات کشورهای اروپایی رایزنی خواهد کرد که این کشورها بخش قابل توجهی از نیاز خود به گاز را از طریق واردات گاز طبیعی مایع شده تأمین نمایند.

کشور لهستان برای ساخت ترمینال مخصوص واردات گاز طبیعی مایع شده بیش از ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرده تا از وابستگی تأمین گاز خود به روسیه بکاهد.

علاوه بر این لهستان برنامه دارد تا با واردات گسترده گاز از طریق ترمینال پرخرجی که احداث کرده به هاب توزیع گاز مایع در منطقه تبدیل گردد. اخیرا سفیر آمریکا در لهستان نیز با استقبال از ساخت این ترمینال بر ضرورت تبدیل شدن این کشور به هاب توزیع گاز در منطقه اروپای مرکزی تأکید کرده است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.