۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۸۷۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ دسته: پول و بانک
۰

کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که یک صندوق برای برای تأمین مالی فعالیت‌های نظامی به منظور گسترش توانمندی‌های دفاعی تأسیس کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که یک صندوق برای برای تأمین مالی فعالیت‌های نظامی به منظور گسترش توانمندی‌های دفاعی تأسیس کرده است.

برای این صندوق سالانه نزدیک به ۵.۵ میلیارد یورو، معادل ۶.۲ میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته شده است. اما منابع مالی در نظر گرفته شده از بعد از سال ۲۰۲۰ میلادی، و در قالب بودجه سالانه اتحادیه اروپا به این صندوق تزریق خواهد شد.

هدف از تأسیس این صندوق ساماندهی، مدیریت و ایجاد هماهنگی بین سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت‌های نظامی و دفاعی است.

کمیسیون اروپا اخیرا ۲۵ میلیون یورو، معادل ۲۵ میلیون دلار برای فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه دفاعی اختصاص داده است که بخشی از بودجه نظامی در نظر گرفته شده برای این کار در سال ۲۰۱۷ میلادی میباشد.

با در نظر گرفتن سالانه ۵.۵ میلیارد یورو برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه بخش نظامی و دفاعی، اتحادیه اروپا به یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در این بخش تبدیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا قصد دارد از صندوق تازه تأسیس خود به منظور ابزاری برای تأمین مالی فعالیت‌های مختلف دفاعی و نظامی در کشورهای عضو استفاده کند و در عین حال با مدیریت واحد این فعالیت‌ها از هزینه‌های کشورهای اروپایی در این زمینه بکاهد.

معاون رئیس کمیسیون اروپا در خصوص تأسیس این صندوق گفته است: «درحال حاضر مردم کشورهای اروپایی نسبت به امنیت خود و فرزندانشان نگران هستند. به همین دلیل لازم است در تأمین امنیت داخلی اقدامات بیشتر و بهتری در دستور کار قرار بگیرد.»

در حال حاضر نیز کشورهای اروپایی صنایع نظامی قدرتمندی دارند و تأسیس صندوق جدید میتواند در دستیابی به فناوری‌ها و ابزارآلات پیشرفته‌تر بیش از گذشته به این کشورها کمک نماید.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.