۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۷۸۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

روسیه اعلام کرده است سرمایه‌گذاران خارجی که قصد دارند در مناطق شرقی این کشور سرمایه‌گذاری نمایند باید خودشان با قوانین داخلی روسیه تطبیق دهند و از نیروی کار بومی استفاده نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد روسیه اعلام کرده است سرمایه‌گذاران خارجی که قصد دارند در مناطق شرقی این کشور سرمایه‌گذاری نمایند باید خودشان با قوانین داخلی روسیه تطبیق دهند و از نیروی کار بومی استفاده نمایند.

درحال حاضر روندهای قدرت در دنیا درحال تغییر است و مناطق شرقی دنیا به مرور قدرت و اهمیت بیشتری در دنیا به دست می‌آورند. یکی از مناطقی که در این میان میتواند سرمایه‌های خارجی فراوانی را جذب نماید مناطق پهناور شرق روسیه است.

آقای الکساندر گالوشکا وزیر توسعه مناطق شرقی روسیه در این رابطه گفت: «روسیه از ورود سرمایه‌گذاری خارجی واقعی و باکیفیت در مناطق شرقی خود استقبال میکند. اما دو پیش شرط برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده است: تطابق با قوانین داخلی روسیه و به طور خاص رعایت قوانین زیست محیطی و عدم صدمه زدن به محیط زیست این مناطق؛ و دست کم استفاده ۸۰ درصدی از نیروی کار بومی در تمامی پروژه‌ها.»

این درحالیست که روسیه قوانین محیط زیستی بسیار محکمی را برای مناطق شرقی خود در نظر دارد و از سرمایه‌گذاران خارجی خواسته به این قوانین پایبند باشند.

دولت روسیه اعلام کرده است در موارد خاص و ضروری، مانند نبود نیروی کار متخصص کافی در بین نیروهای بومی، این امکان وجود دارد که به صورت موردی استثنائاتی برای برخی سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شود.

با اینحال در شرایط خاص و نبود نیروکار متخصص روسی نیز لازم است نیروی کار غیرماهر روسیه از ابتدا به عنوان کارآموز شروع به کار نمایند و در ادامه جایگزین کارگران خارجی گردند؛ در چنین مواردی سرمایه‌گذاران خارجی باید زمانبندی دقیق جایگزینی نیروی کار بومی با نیروی کار خارجی را نیز پیش از شروع به کار به اطلاع دولت روسیه برساند.

دولت روسیه معتقد است این الزامات برای ساختن اقتصادی جدید برای مردم و شهروندان شرق این کشور لازم و مفید است.

درحال حاضر سهم سرمایه‌گذاری خارجی از پروژه‌های بخش شرقی روسیه در حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد است و کشورهای چین، ژاپن و هند از سرمایه‌گذاران اصلی در این ناحیه هستند. بخش‌های حمل و نقل، انرژی، ترانزیت، منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات کارخانه‌ای از حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در بخش شرقی روسیه هستند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.