۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۶۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از تصمیم ترامپ در خروج آمریکا از توافق پاریس در زمینه حفاظت از محیط زیست، حمایت کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از تصمیم ترامپ در خروج آمریکا از توافق پاریس در زمینه حفاظت از محیط زیست، حمایت کرد. برخلاف سران دیگر کشورهای جهان که تصمیمات ترامپ را غیرمعقول میدانند و از او انتقاد میکنند، این چندمین بار است که پوتین از تصمیمات ترامپ حمایت کرده است.

پوتین در پاسخ به سئوالی در مورد عواقب تصمیم ترامپ مبنی بر عدم پایبندی کشورش به توافق پاریس گفت: «جای نگرانی نیست، بلکه باید از این تصمیم خوشحال بود»

پوتین گفته است او ترامپ را به خاطر خروج از توافق پاریس سرزنش نمیکند. این درحالیست که روسیه نیز در کنار دیگر کشورهای جهان همچنان به این توافق پایبند هستند. با اینحال پوتین معتقد است همچنان زمان برای دستیابی به یک توافق دیگر که آمریکا نیز به آن پایبند باشد وجود دارد و بنابراین جامعه جهانی باید برای ایجاد شرایط همکاری مشترک تلاش نماید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها در زمان کمپین انتخاباتی خود از ولادیمیر پوتین به عنوان رهبری مناسب برای کشورش تقدیر کرده بود. پوتین نیز در مقابل از زمان سر کار آمدن ترامپ تلاش خود را برای بهبود روابط دو کشور انجام داده و در یکی از آخرین اظهار نظر های خود از شرکت‌های روسی درخواست کرده بود برای بهبود روابط دوجانبه روسیه و آمریکا تلاش نمایند.

علاوه بر این پوتین با اعلام اینکه رهبران کشورها قصد دارند بهترین تصمیم را برای کشورشان اتحاذ نمایند، از رسانه‌ها درخواست کرده است به رئیس جمهور منتخب آمریکا کمک نمایند تا تصمیم بهتری برای کشورش اتحاذ کند. پوتین همچنین اعلام کرده است روسیه تلاش خود را برای افزایش تعاملات تجاری سودمند با آمریکا انجام خواهد داد.

این درحالیست که در سال آینده میلادی روسیه نیز انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار خواهد کرد و به نظر میرسد ولادیمیر پوتین بار دیگر بتواند به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب گردد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.