۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۷۹۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ دسته: حمل و نقل
۰

هواپیمای مسافربری جدید روسیه MC-21 نام دارد و این کشور برنامه دارد تا سال ۲۰۳۷ میلادی بیش از ۱۰۰۰ مورد از این هواپیما را به کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.

به گزارش مسیر اقتصاد هواپیمای مسافربری جدید روسیه که MC-21 نام دارد، یک هواپیمای دو موتوره برای سفرهای کوتاه برد و میان برد است. ظرفیت این هواپیمای جدید بین ۱۵۰ تا ۲۱۲ نفر قابل تغییر است. این هواپیمای جدید اخیرا اولین آزمایش‌های پروازی را طی کرده و در آینده نزدیک آماده فروش به سفارش دهندگان خواهد بود.

طبق گفته سخنگوی کاخ کرملین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از تولید این هواپیمای مسافربری جدید بسیار خوشنود است و از شرکت ایرکوت که موفق به تولید این هواپیما شده تقدیر کرده است. روسیه ساخت این هواپیمای مسافربری جدید را یک گام مهم برای صنعت هواپیماسازی خود میداند.

این هواپیما در اولین پرواز آزمایشی خود به مدت ۳۰ دقیقه در ارتفاع ۳۲۸۰ پایی و با سرعت ۱۸۶ مایل بر ساعت حرکت کرده است.

طبق گفته وزیر صنعت و بازرگانی روسیه، این کشور برنامه دارد تا سال ۲۰۳۷ میلادی هزار مورد از این هواپیمای مسافربری جدید را برای مصرف داخلی و همچنین به دیگر کشورها به فروش برساند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در مدت بیست سال آینده تا سال ۲۰۳۷ میلادی میزان تقاضای جهانی برای هواپیماهای مسافربری کوتاه برد و میان برد در حدود ۱۵ هزار هواپیما خواهد بود. روسیه نیز برنامه دارد تا با فروش هواپیمای جدید خود به شرکت‌های هواپیمایی، سهم قابل توجهی از این بازار پر سود در ۲۰ سال آینده جذب نماید.

طبق گفته مسئولین شرکت تولیدکننده این هواپیمای مسافربری تابه حال سفارش فروش بیش از ۱۳۵ هواپیما از طرف شرکت‌های داخلی به این شرکت رسیده است. با اینحال هدف اصلی این شرکت صادرات هواپیما و فروش آن به شرکت‌های هواپیمایی کشورهای درحال توسعه مانند جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین، هند و خاورمیانه است.

طبق گفته بانک توسعه روسیه، این بانک تاکنون بیش از ۹۰ میلیون دلار برای ساخت اولین نمونه از هواپیمای مسافربری جدید روسیه سرمایه‌گذاری کرده است. با اینحال بخشی از این منابع مالی هنوز هزینه نشده و قرار است به عنوان پیش پرداخت برای تولید هواپیماهای بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.