۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۴۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

با افزایش میزان فروش برندهای چینی در بازار گوشی‌های هوشمند جهان، سهم شرکت‌های اپل و سامسونگ در این بازار درحال کاهش است.

به گزارش مسیر اقتصاد در فصل اول سال جاری میلادی بازار گوشی‌های هوشمند جهان با ۹.۱ درصد رشد همراه بوده است. شرکت اپل و سامسونگ همچنان بزرگترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند در جهان هستند اما سهم این دو شرکت از بازار درحال کاهش است و در مقابل سهم شرکت‌های جدید چینی در حال افزایش است.

در فصل اول سال جاری میلادی در حدود ۳۸۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسیده است. این درحالیست که در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی این رقم درحدود ۳۴۸ میلیون گوشی بوده است.

در این میان شرکت سامسونگ با سهم ۲۳ درصدی بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان است. این درحالیست که میزان فروش این شرکت با ۲.۸ میلیون کاهش به ۷۸.۷ میلیون رسیده است.

شرکت اپل نیز در این مدت ۵۲ میلیون گوشی هوشمند در بازار به فروش رسانده درحالیکه سهم این شرکت از بازار از ۱۴.۸ درصد در فصل اول سال گذشته میلادی به ۱۳.۷ درصد در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

علت اصلی کاهش سهم شرکت‌های اپل و سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند، ظهور شرکت‌های چینی در این بازار است. شرکت‌های چینی هوآوی، اوپو و ویوو در حال حاضر در رتبه‌های سوم تا پنجم پر فروش‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان هستند و میزان فروش هرسه شرکت نیز در سال جاری بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

میزان فروش این سه شرکت در این مدت از ۵۹ میلیون به ۹۱ میلیون افزایش یافته است و سهم این سه شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند جهان نیز از ۱۷ درصد به حدود ۲۴ درصد رسیده است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.