۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۴۹۸ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

اقتصاد یونان برای دومین فصل پیاپی با رشد منفی همراه بوده و برای چندمین بار در سال‌های اخیر وارد دوران رکودی شده است. با اینحال این کشور همچنان توانایی پرداخت اقساط خود را ندارد و درپی اعمال سیاست‌های ریاضتی بیشتر و استقراض بیشتر از اتحادیه اروپاست.

به گزارش مسیر اقتصاد با گذشت سه ماه از سال جاری میلادی آمار میزان تولید داخلی اقتصاد یونان نشان میدهد که این کشور دوباره به دوران رکودی بازگشته است. این درحالیست که دولت این کشور بازهم در پرداخت اقساط سررسید شده وام‌های دریافتی خود ناتوان است.

طبق تعریف اقتصاد یک کشور زمانی وارد رکود میشود که در دو فصل پی در پی رشد منفی را تجربه نماید. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ رشد اقتصادی یونان منفی ۱.۲ درصد بود و در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ نیز نرخ رشد اقتصادی منفی ۰.۱ درصد بوده است؛ و این بدان معنی است که اقتصاد یونان بار دیگر وارد دوران رکود شده است.

ابتدای ماه جاری میلادی دولت یونان بار دیگر با طلبکاران خود به توافق رسید که قسط سررسید شده وام دریافتی خود را در زمان مقرر پرداخت ننماید. این توافق بعد از ۶ ماه چانه زنی بین مقامات یونانی و تأمین کنندگان بدهی دولت این کشور به نتیجه رسید.

علاوه بر این دولت یونان بر سر اعمال سیاست‌های ریاضتی بیشتر در ازای دریافت کمک مالی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به توافق رسیده است.

درپی عملکرد منفی و پایین تر از انتظار اقتصاد یونان در سه ماه ابتدایی سال جاری، دولت این کشور و همچنین اتحادیه اروپا چشم انداز میزان رشد اقتصاد یونان در سال جاری و سال آینده میلادی را کاهش داده اند.

منبع: یورونیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.