۲۶ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۱۱۳۶ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: مسکن
۰

دولت انگلیس برای سرعت بخشیدن به ساخت خانه‌های جدید، طرح «شتاب‌دهنده خانه‌های جدید» را راه‌اندازی کرده است. این طرح با هدف رفع موانع موجود در سیستم برنامه‌ریزی و کاهش بروکراسی، به ساخت سریع‌تر صدها هزار واحد مسکونی راکد در سراسر انگلستان کمک می‌کند. این طرح با تشکیل تیمی از وزارت مسکن و موسسه شتاب‌دهنده و همراهی با شوراهای محلی، به رفع موانع موجود در پروژه‌های مسکونی و تسریع روند صدور مجوز ساخت‌وساز می‌پردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد معاون نخست وزیر انگلیس، آنجلا ریینر، شتاب‌دهنده ساخت مسکن جدید را راه‌اندازی کرد. این شتاب‌دهنده با هدف تسریع ساخت صدها هزار واحد مسکونی جدید که در سیستم برنامه‌ریزی انگلیس گیر افتاده‌اند یا ساخت آن‌ها ناتمام مانده است، راه‌اندازی شده است.

تشکیل تیمی باتجربه برای رفع موانع ساخت مسکن

تیمی با تجربه از وزارت مسکن و موسسه «انگلستان هاوسینگ» برای تسریع ساخت مسکن در سراسر کشور تلاش خواهد کرد. این تیم با همکاری سایر بخش‌های دولت و شوراهای محلی، با هدف تسریع در ساخت پروژه‌های مسکونی که به دلیل مسائل مربوط به برنامه‌ریزی و بروکراسی به تأخیر افتاده‌اند، فعالیت خواهد کرد.

این تیم، با گردآوری بازیگران کلیدی مانند آژانس‌های دولتی، ادارات برنامه‌ریزی محلی و سازندگان مسکن، برای حل مسائل خاص محلی و اعزام کارشناسان برنامه‌ریزی به محل پروژه‌ها، اقدام خواهد کرد. این شامل بررسی موانع ساخت مسکن ارزان‌قیمت نیز می‌شود.

این شتاب‌دهنده برای رفع موانع برنامه‌ریزی در مناطق مختلف و تسریع در تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ریزی، اقدام خواهد کرد. این شامل ارائه منابع برای تقویت ظرفیت برنامه‌ریزی محلی نیز می‌شود.

مداخله مستقیم دولت برای حل بحران مسکن و افزایش عرضه مسکن

تحلیل دولت نشان می‌دهد که ۲۰۰ سایت بزرگ، طرح‌های کلی یا جزئی آماده ساخت دارند اما هنوز شروع نشده‌اند. این تیم در حال حاضر بر روی برخی از این سایت‌ها که از مداخلات اولیه بهره‌مند خواهند شد، کار می‌کند. شتاب‌دهنده ساخت مسکن بر روی کمک به سازندگان مسکن و جوامع محلی که می‌خواهند در بازسازی بریتانیا نقش داشته باشند، تمرکز خواهد کرد. این به نوبه خود، رشد محلی و اقتصادی را تقویت خواهد کرد.

معاون نخست‌وزیر، آنجلا راینر، گفت: «برای مدت طولانی، تحویل ده‌ها هزار خانه جدید به دلیل عدم اطمینان از اینکه سیستم توسعه آن‌طور که باید کار می‌کند، متوقف شده است.» او ادامه داد: « این دولت موظف است هر کاری که در توان ماست برای ساختن خانه‌هایی که مردم به شدت به آن نیاز دارند انجام دهد و ما از مداخله در جایی که نیاز داریم دریغ نخواهیم کرد.»

معاون نخست وزیر همچنین گفت: «شتاب‌دهنده ساخت مسکن جدید ما به سرعت موانع را شناسایی کرده، مشکلات را برطرف می‌کند و از مقامات محلی و توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌کند تا عملیات ساخت‌وساز را آغاز کنند.» این پروژه‌ها در مجموع ظرفیت ساخت بیش از ۱۰،۰۰۰ خانه جدید را دارند.

پروژه‌های مسکونی بزرگ با شتاب‌دهنده دولت جان می‌گیرند

شتاب‌دهنده ساخت مسکن جدید، که در سخنرانی صدراعظم در ماه ژوئیه و به عنوان بخشی از ماموریت ملی دولت برای تقویت رشد اقتصادی معرفی شد، در حال حاضر در حال پیشبرد چهار پروژه بزرگ مسکونی در لیورپول، ووستر، نورث‌استو و ساتون کولفیلد است. این پروژه‌ها در مجموع بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید را تامین خواهند کرد.

فراخوانی برای جمع‌آوری اطلاعات منتشر شده است که از مالکان زمین، مقامات محلی و سازندگان خانه‌ها دعوت می‌کند تا جزئیات زمین‌های مسدود شده با مشکلات برنامه‌ریزی قابل توجه را ارائه دهند. هدف دولت از این فراخوان، درک بهتر گستره این مشکل در سراسر کشور و رفع موانعی است که از تحویل خانه‌های جدید جلوگیری می‌کنند.

ضرورت ساده‌سازی برنامه‌ریزی برای افزایش سرعت ساخت خانه‌های جدید

دیوید اُلِری، مدیر اجرایی فدراسیون سازندگان خانه، گفت: «فرآیند برنامه‌ریزی و همه آنچه به آن مرتبط است، زمین بسیار کمی را فراهم می‌کند و مدت‌هاست که یک محدودیت قابل توجه در ساخت خانه بوده است. دولت در هفته‌های پس از انتخابات، تمایل خوبی برای رسیدگی به این مشکلات نشان داده است. کمبود ظرفیت در ادارات برنامه‌ریزی و انگیزه‌های نامناسب برای سایر نهادهای عمومی و مشاوران قانونی، فرآیندی با عدم قطعیت بسیار زیاد ایجاد کرده است. این امر باعث ایجاد ریسک فراوان شده و در نتیجه زمان‌بندی توسعه طولانی‌تر و چالش‌های جدی به ویژه برای سازندگان خانه‌های کوچک و متوسط شده است.»

 اُلِری در ادامه گفت: «اتخاذ یک رویکرد عملی در برنامه‌ریزی، سرعت ساخت خانه‌های جدید را افزایش داده و به بهبود عرضه مسکن کمک خواهد کرد. آزادسازی خانه‌ها و ایجاد جوامع جدید، رشد اقتصادی را تقویت کرده و اشتغال‌زایی را حمایت می‌کند، در حالی که به جوانان دسترسی به خانه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه را فراهم می‌کند. بازار مسکن پیچیده است و ما مشتاق همکاری با دولت برای اطمینان از عملکرد بهتر تمام جنبه‌های بازار مسکن هستیم.»

منبع: Scottish housing news

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.