۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۹۶۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ دسته: حمل و نقل
۰

ارزیابی های کمیسیون اروپا نشان می دهد استفاده از حمل و نقل ترکیبی به جای حمل و نقل صرفا جاده ای، باعث کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت و کاهش ۱۰ درصدی هزینه حمل بار می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیسیون اروپا (EC) به‌عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، پیشنهاد داده کشورهای عضو این اتحادیه حمل و نقل ترکیبی اعم از دریایی، ریلی و هوایی را جایگزین حمل و نقل صرفا جاده‌ای کنند. هدف از این پیشنهاد، تقویت حمل و نقل پایدار، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف سوخت است.

کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت با توسعه حمل و نقل ترکیبی

حمل و نقل ترکیبی علاوه بر اینکه شبکه‌ای پایدار برای جابجایی کالا ایجاد می‌کند، بلکه مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد در اتحادیه اروپا کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این کمیسیون، در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۳.۶ میلیارد تن کالا در جاده‌های کشورهای اتحادیه اروپا جابجا شده و هزینه زیادی را بر اقتصاد این اتحادیه تحمیل کرده است. این درحالیست که استفاده از روش‌های ترکیبی حمل و نقل دریایی در مسیرهای کوتاه یا قطار در مسیرهای طولانی‌تر، نقش موثری در کاهش هزینه‌های جابجایی دارد. پیامدی که هم به لحاظ اقتصادی و هم کاهش مصرف سوخت شهروندان این اتحادیه را منتفع خواهد کرد.

کاهش ۱۰ درصدی هزینه های حمل و نقل با رونق حمل و نقل ترکیبی

البته استفاده از روش‌های ترکیبی حمل و نقل به معنی کنار گذاشتن کامل حمل و نقل جاده‌ای نیست، زیرا در حال حاضر این روش جابجایی کالا در ابتدا و انتهای مسیر انتقال، بهترین گزینه است. مطالعات انجام شده روی حمل و نقل ترکیبی ثابت کرده است انتقال کالا به این شیوه می‌تواند در یک دوره هفت ساله، تا ۱۰ درصد هزینه‌های عملیات جابجایی از مبدا تا مقصد را کاهش دهد.

پیشنهاد استفاده از حمل و نقل ترکیبی توسط کمیسیون اروپا، پس از بررسی دقیق‌تر در پارلمان و شورای این اتحادیه به قانون تبدیل خواهد شد.

منبع: نشریه تکنولوژی راه‌آهن

انتهای پیام/حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.