۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۴۱۰ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ دسته: کشاورزی
۰

پس از سیل و طوفانی که سال گذشته در ژاپن رخ داد و موجب خسارت به منطقه هوکایدو که حدود ۸۰ درصد از تولید سیب زمینی ژاپن را بر عهده داشت گردید، بحرانی در مجموعه فرآورده های این محصول از جمله میان وعده ها به وجود آمده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دو شرکت بزرگ تولید کننده میان وعده در ژاپن به دلیل کمبود سیب زمینی اعلام توقف تولید کردند.

این کمبود به دلیل وقوع سیل و طوفانی بود که در آگوست سال گذشته (مرداد ماه ۹۵) در جزیره اصلی شمال ژاپن، هوکایدو رخ داد. این منطقه تولید حدود ۸۰ درصد از سیب زمینی ژاپن را انجام می دهد.

یکی از شرکت های تولید کننده میان وعده در ژاپن با نام تجاری Calbee که ۷۳ درصد از این بازار را در اختیار دارد، ۳۳ مورد از تولیدات خود را تا پایان ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) متوقف خواهد کرد.

شرکت دیگری با نام Koike-Ya نیز که تولید کننده میان وعده می باشد، تصمیم به تعلیق یا توقف ۱۶ برند از محصولات خود گرفته است.

خبر افزایش قیمت محصول چیپس برند Calbee با طعم پیتزا از ۲۰۰ ین به ۱۲۵۰ ین (۱۲ دلار)، موجی از خرید گسترده که ناشی از ترس گرانی این محصول بود را در ژاپن بر انگیخت.

بر اساس نظرسنجی که در سال گذشته انجام شده بود شرکت Calbee در میان ۱۰ هزار مشتری، اولین برند محبوب و در میان ۱۳ شرکت شیرینی و شکلات، دومین برند محبوب است.

شرکت Koike-Ya برای غلبه بر بحران سیب زمینی به دنبال منابع دیگر برای تولید آن در جزیره جنوبی کیوشو است. این شرکت تنها می تواند از سیب زمینی داخلی برای تولیدات خود استفاده کند و اجازه واردات را ندارد.

این محدویدت و کمبود ممکن است به فست‌فود ها و رستوران های زنجیره ای نیز که از سیب زمینی گسترش پیدا کند.

مسئولان شرکت Calbee اعلام کرده اند که برای مقابله با این بحران علاوه بر واردات از آمریکا، از کشاورزان درخواست می کنند تا برداشت محصولات خود را زودتر از موعد انجام دهند.

هیچ کدام از این دوشرکت مطرح در فرآورده های سیب زمینی، زمانی را برای شروع مجدد تولیدات خود اعلام نکرده اند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.