۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۲۰۵۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ دسته: حمل و نقل
۰

دولت آلمان به تازگی بودجه توسعه خطوط راه آهن را به میزان ۱۲.۵ میلیارد یورو افزایش داده است. به گفته وزیر امور دیجیتال و حمل و نقل آلمان، این کشور توسعه حمل و نقل از مسیرهای ریلی را در اولویت قرار داده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، ۴۵ میلیارد یورو در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. قرار است این منابع عمدتا از محل صندوق تغییرات اقلیمی، افزایش مالیات کربنی بر ناوگان سنگین باری و فروش سهام شرکت ملی راه آهن تامین شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آلمان به تازگی ۱۲.۵ میلیارد یورو از محل صندوق تغییرات اقلیمی به سرمایه گذاری در بخش راه آهن اختصاص داده است. به گفته وزیر راه و امور دیجیتال آلمان هدف صندوق تغییرات اقلیمی کمک به چالش‌های ناشی از سیاست کاهش گازهای گلخانه‌ای است. به طوریکه آلمان در عین برقراری جریان حمل و نقل کالا و مسافر، در زمینه فناوری قوای محرکه پاک قدرت رقابت داشته باشد.

تامین مالی سرمایه‌گذاری توسعه راه آهن در آلمان

پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز مقرر شده بود که شرکت ملی راه آهن آلمان با هدف تأمین مالی «زیرساخت‌های پایه‌ای راه آهن و دیجیتالی‌سازی» تا سال ۲۰۲۴ سالانه ۱.۱۲ میلیارد یورو افزایش سهام دهد. علاوه بر ارقام فوق در پیشنویس قانون بودجه سال ۲۰۲۴ مقرر شد که مبلغ ۱۱.۵ میلیارد یورو نیز از محل افزایش مالیات‌های کربنی بر ناوگان سنگین باری برای سرمایه‌گذاری در بخش راه آهن تامین شود. همچنین مبلغ ۳ میلیارد یورو نیز توسط خود شرکت راه آهن از محل بازار سرمایه تامین خواهد شد.

به گفته وزیر امور دیجیتال و حمل و نقل آلمان، طی دهه‌های گذشته غفلت بزرگی در خصوص راه آهن صورت گرفته است که برای جبران آن باید تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۴۵ میلیارد یورو در این بخش سرمایه‌گذاری شود. وی افزود: ما بیش از هر زمان دیگر در زیرساخت‌های کشور خود برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌کنیم. چالش‌های پیش روی ما بزرگ و منابع محدود هستند. با این حال راه آهن را در اولویت قرار می‌دهیم و این شیوه مهم از حمل و نقل را توسعه خواهیم داد و مدرن خواهیم کرد. یک شبکه راه آهن کارآمد، قابل اطمینان، مدرن و دیجیتالی پیش نیاز برخورداری از صنعت حمل و نقل قابل اطمینان و سر وقت است. با این سرمایه‌گذاری کلان می‌توانیم راه آهن را به جایگاه حقیقی خود به عنوان مرکز یک شبکه حمل و نقل بزرگتر برسانیم.

منبع: مجله بین‌المللی راه آهن

انتهای پیام/ حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.