۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۰۵۷۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ دسته: مسکن
۰

به گزارش گاردین ماهانه بیش از ۱۶۰۰ استرالیایی به صف بی‌خانمان‌ها در این کشور می‌پیوندند. این پدیده در پی افزایش هزینه تامین مسکن و اجاره‌بها رخ داده که ناشی از سیاست‌های نادرست و عدم اجرای قوانین مربوط به مسکن بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد موسسه خیریه بی‌خانمانان استرالیا می‌گوید تقاضا برای دریافت خدمات آن‌ها بین دسامبر و مارس به دلیل افزایش اجاره‌بها و دسترسی کم به مسکن ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷.۵ درصدی تقاضای دریافت خدمات بی‌خانمانی مسکن در استرالیا

یک گزارش نشان می‌دهد که بحران مسکن و افزایش فشار مالی در استرالیا بیش از ۱۶۰۰ نفر را هر ماه به سمت بی خانمانی سوق می دهد، زیرا تقاضا برای خدمات سرپناهی افزایش می یابد. موسسه خیریه بی‌خانمانان استرالیا اعلام کرد که بین دسامبر و مارس تقاضا برای خدمات بی خانمان ها در سراسر استرالیا ۷.۵ درصد افزایش یافته است و این مسئله که به دلیل افزایش اجاره‌بها و نرخ پایین خانه‌های خالی مناسب برای اجاره اتفاق افتاده، بی‌سابقه بوده است. در مجموع، ۶۶۵۸ نفر دیگر به دنبال دریافت کمک بودند.

بر اساس این گزارش که روز جمعه منتشر شد، بیشترین افزایش تقاضا برای خدمات بی‌خانمانی در کوئینزلند (۱۲.۹ درصد افزایش) و پس از آن استرالیای غربی (۱۱.۱ درصد) و نیو ساوت ولز (۱۰.۲ درصد) مشاهده شد.

کیت کالوین، مدیر اجرایی خیریه بی‌خانمانان استرالیا، گفت که افزایش سریع تعداد افرادی که به دنبال کمک هستند، ارائه خدمات را دشوارتر کرده است. «افزایش ۷.۵ درصدی تقاضا در عرض چهار ماه غیرممکن است. این خدمات خیریه را مجبور می‌کند تا تصمیمات بسیار سختی در مورد اینکه چه کسی کمک دریافت کند، بگیرد. زمانی که این تقاضا سالانه در نظر گرفته شود، کمبود بودجه بیش از ۴۵۰ میلیون دلاری پدید خواهد آمد. این تنها یکی از عوارض جانبی وحشتناک بدترین بحران مسکن در حافظه معاصر است.

بیش از ۹۵۰۰۰ نفر در ماه مارس به دنبال دریافت کمک از این خیریه بودند. برای ۸۳ درصد از این افراد، دلیل ذکر شده مسکن یا مسائل مالی بوده است. این افراد با افزایش بسیار زیاد اجاره‌بها مجبور به ارائه درخواست کمک شده اند.

برای کاهش بحران، حداقل ۱۰ درصد موجودی مسکن باید مسکن اجتماعی باشد

بیش از ۸۰ سازمان مسکن روز جمعه خواستار بازنگری ملی در بازار اجاره برای کاهش بحران مسکن شدند. آنها استدلال می‌کنند که دولت فدرال باید حداقل استانداردهای اجاره را برای محافظت از استرالیایی ها در برابر افزایش هزینه ها و خانه‌های بی کیفیت ایجاد کند. این سازمان‌ها که شامل اتحادیه‌های مستأجر، ارائه‌دهندگان مسکن و … می‌شوند، بیانیه‌ای را برای تحقیق در مورد بحران اجاره امضا کردند.

آنها خواهان پایان دادن به امکان تخلیه بی‌دلیل توسط مالک، ایجاد محدودیت در افزایش اجاره بها، استانداردهای اولیه انرژی و اجرای بهتر قوانین اجاره هستند. آنها همچنین از دولت‌های فدرال و ایالتی می‌خواهند که حداقل ۱۰ درصد از کل خانه‌ها را مسکن اجتماعی قرار دهند.

در این نامه آمده است: «اجاره‌های بازار غیرقابل‌قبول هستند، زیرا بسیاری از مستاجران در تلاش برای تأمین یک ملک اجاره‌ای جدید در بازار اجاره‌ای خصوصی تحت رقابتی شدید هستند».

منبع: گاردین

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.