۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۷۶۹۲ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ دسته: مسکن
۰

مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از مهمترین نیازهایی است که دولت اسپانیا در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای تامین آن دارد. دولت این کشور ۲۶۰ میلیون یورو برای تقویت طرح مسکن‌سازی اختصاص داده و پیش از این، ۱۱۵ میلیون یورو به این طرح اختصاص داده بود. همچنین بهینه‌سازی زمین‌های متروکه و بلا استفاده ادارات و سازمان‌های دولتی، یکی از برنامه‌هایی است که دولت اسپانیا در طرح ساخت و توسعه مسکن دنبال می‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد، دولت اسپانیا با اختصاص بودجه‌ای ۲۶۰ میلیون یورویی از طرح ساخت مسکن اجاره‌ای ارزان قیمت، حمایت می‌کند. شورای وزیران این کشور مجوز الحاقیه‌ای را صادر کرده است تا بر اساس آن سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از جمله وزارت حمل و نقل و نهاد زمین دولتی، به منظور مشارکت در ساخت مسکن اجاره‌ای ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر، اقدام کنند.

«راکوئل سانچز» وزیر حمل و نقل اسپانیا با اعلام اینکه پیش از این، ۱۱۵ میلیون یورو به طرح مسکن سازی اختصاص داده شده بود و بودجه ۲۶۰ میلیون یورویی امسال، اجرای این طرح را تقویت خواهد کرد، افزود: این رقم می‌تواند تا ۳۷۵ میلیون یورو نیز افزایش یابد.

در حال حاضر ۲۹۰ هزار واحد مسکونی عمومی در این کشور موجود است که تنها برای اسکان ۱.۶ درصد خانوارها کفایت می‌کند. در حالیکه میانگین مسکن خانوارها در کشورهای همسایه مانند هلند ۳۰ درصد، اتریش ۲۴ درصد و فرانسه ۱۶.۸ درصد است.

۳۰ هزار واحد مسکونی تا یک دهه آینده ساخته می‌شود

طرح توسعه مسکن اجاره‌ای ارزان قیمت، تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و حدود ۱۴ هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی در شهرهای مختلف با مشارکت شوراهای محلی این کشور آماده سکونت شده‌اند. قرار است حدود ۹ هزار و ۹۰۰ واحد دیگر نیز بازسازی و مناسب سکونت شوند.

در طرح فعلی، ساخت و بازسازی ۱۴ هزار واحد مسکونی مورد توافق قرار گرفته بود. اما هدف بلندمدت اسپانیا، ساخت ۲۰ هزار واحد تا سال ۲۰۲۶ و ۳۰ هزار واحد تا یک دهه آینده است.

بهینه سازی زمین‌های متروکه و بلااستفاده ادارات و سازمان‌های دولتی، یکی از برنامه‌هایی است که دولت اسپانیا در طرح ساخت و توسعه مسکن اجاره‌ای ارزان، دنبال می‌کند. یکی از مهمترین بخش‌های طرح بهینه سازی، اجرای «عملیات کامپامنتو» در مادرید است. اجرای این عملیات امکان ساخت حدود ۱۱هزار واحد مسکونی مقرون به صرفه را فراهم خواهد کرد.

منبع: سایت شورای وزیران اسپانیا

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.