۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۴۴۵۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ دسته: پول و بانک
۰

نرخ تورم در آرژانتین به بالای ۱۰۰ درصد افزایش یافته که در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه است. در طول ماه‌های اخیر بانک مرکزی آرژانتین برای مهار تورم، نرخ بهره بانکی را به طور مرتب افزایش داده و به تازگی آن را به بیش از ۹۷ درصد رسانده است، اما همچنان تورم این کشور روندی صعودی دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی آرژانتین به تازگی در اقدامی نرخ بهره بانکی را برای مقابله با تورم افزایش داده و آن را از ۹۱ درصد به ۹۷ درصد رسانده است. این اقدام درپی افزایش بی‌سابقه تورم در طول ۳۰ سال اخیر در دستورکار بانک مرکزی آرژانتین قرار گرفته است.

در حال حاضر نرخ تورم در آرژانتین به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است و بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول تنها دو کشور ونزوئلا و زیمباوه تورم بیشتری در مقایسه با آرژانتین دارند. افزایش نرخ بهره در ماه‌های اخیر یکی از اقدامات بانک مرکزی آرژانتین برای مقابله با تورم بوده اما اعمال این سیاست به توقف روند صعودی تورم این کشور منجر نشده است.

هدف بانک مرکزی آرژانتین از افزایش نرخ بهره، تشویق ورود سرمایه و تقویت پول ملی این کشور عنوان شده است. تورم بالا موجب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد آرژانتین و در نتیجه کاهش ۲۳ درصدی نرخ برابری پزو در برابر دلار آمریکا در طول یکسال اخیر شده است.

کارشناسان معتقدند افزایش نرخ بهره به بالای ۹۷ درصد نیز نمیتواند روند صعودی تورم در این کشور را متوقف کند و دست کم در کوتاه مدت هیچ اثری بر تورم این کشور نخواهد داشت.

منبع: سی ان ان

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.