۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۰۴۶۲ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ دسته: تولید
۰

ترکیه به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح در گردشگری سلامت، با سرمایه‌گذاری در احداث بیمارستان‌ها و هتل‌های مجهز، ایجاد خطوط پروازی مستقیم و ارتقاء استانداردهای سلامت، تلاش کرده است گردشگران سلامت متعددی را از قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا به خود جذب کند.

به گزارش مسیر اقتصاد ترکیه مسیر رو به پیشرفتی را به سوی توسعه گردشگری سلامت آغاز کرده است . این کشور با سرمایه‌گذاری در این حوزه و ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات بخش پزشکی، امروزه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری سلامت به‌ویژه برای شهروندان کشورهای اروپایی مانند روسیه، اوکراین، آلمان، انگلستان، هلند، رومانی، بلغارستان و همچنین کشورهای غرب آسیا و آمریکای لاتین تبدیل شده است.

ترکیه برای اینکه بتواند مسیر گردشگری سلامت را هموار سازد، علاوه بر ارتقا استاندارهای بهداشتی و پزشکی مدنظر کشورهای اروپایی، خدمات دیگری از قبیل افزایش خطوط پروازی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی در هتل‌های پنج ستاره را در دستور کار خود قرار داده است تا گردشگران دغدغه‌ای برای سفر به این کشور و دریافت مراقبت‌های پس از درمان نداشته باشند.

روزانه بیش از ۳۰۰ پرواز از کشورهای مختلف به ترکیه انجام می‌شود یعنی تقریبا تمامی خطوط هوایی اروپا به این کشور پرواز دارند. علاوه بر این، موقعیت ژئوپولوتیکی ترکیه و قرارگرفتن آن در بین سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا این فرصت را برای این کشور ایجاد کرده است که بستر مناسب ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای ۱.۵ میلیارد نفر را فراهم کرده و موقعیت خود به عنوان یک کشور مطرح در حوزه گردشگری سلامت را تثبیت کند.

سیستم بهداشت و درمان ترکیه

از آنجاییکه ترکیه سالهاست به دنبال عضویت کامل در اتحادیه اروپاست همواره تلاش می‌کند استانداردهای بهداشتی و پزشکی و کیفیت خدمات خود در این زمینه در هر دو بخش دولتی و غیردولتی را افزایش دهد. سازمان‌های نظارتی مستقلی که توسط وزارت بهداشت تشکیل شده‌اند به طور مستمر بر رعایت استانداردها نظارت می‌کنند و کیفیت خدمات را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در حال حاضر، اکثر بیمارستان‌های این کشور دارای گواهینامه‌های محلی و بین‌المللی از جمله JCI (کمیسیون‌های مشترک بین‌المللی)، JACHO (کمیسیون مشترک برای اعتباربخشی به سازمان های مراقبت های بهداشتی)، ISO (سازمان بین‌المللی استاندارد) و انجمن‌ها و مراکز پزشکی غربی هستند. از یک هزار و ۲۰۰ بیمارستان‌ این کشور، حدود ۵۵ درصد دولتی و متعلق به وزارت بهداشت هستند و بقیه توسط دانشگاه‌ها، شرکت‌ها  وسازمان‌های بین المللی خصوصی اداره می‌شوند.

منبع: سایت دانشگاه یدی تپه ترکیه

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.