۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۰۱۷۱ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ دسته: انرژی
۰

دولت بریتانیا مصمم است تولید انرژی از منابع داخلی به‌ویژه تولید از منابع تجدیدپذیر و کم کربن را افزایش دهد تا ضمن افزایش امنیت انرژی این کشور و کاهش اتکا به منابع خارجی، نقش موثرتری را به‌عنوان صادر کننده در کنترل قیمت‌ جهانی سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۴۰ ایفا کند.

به گزارش مسیر اقتصاد بریتانیا به تازگی در راستای ارتقای امنیت انرژی و افزایش تولید از منابع داخلی به ویژه در دریای شمال، دستور تولید مجدد گاز شل و صدور نفت و گاز را صادر کرده است. این تصمیم پس از جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر عرضه و تقاضای نفت و گاز در بازارهای جهانی، گرفته شد و دولت این کشور را مصمم کرد که روند صدور مجوز تولید انرژی از منابع داخلی را تسهیل کند.

تلاش بریتانیا برای صادرات نفت و گاز در افق ۲۰۴۰

جاکوب ریس ماگ، وزیر تجارت و انرژی بریتانیا هدف بلند مدت این کشور را تامین انرژی مورد نیاز داخلی از منابعی مانند انرژی خورشیدی و هسته‌ای کم کربن و البته نفت و گاز دریای شمال و از آن مهمتر تبدیل شدن به یکی از کشورهای صادر کننده نفت و گاز تا سال ۲۰۴۰ عنوان کرده است.

پس از آنکه دولت رسما استخراج مجدد گاز شل را با توجه به نیازهای داخلی و جهانی و براساس نتایج جدید بررسی‌های علمی سازمان زمین شناسی این کشور اعلام کرد، برنامه‌های روند صدور مجوز برای حفاری و شروع عملیات استخراج و تولید انرژی را نیز منتشر کرده است.

برداشتن توقف استخراج گاز شل، علاوه بر اینکه موجب کشف اطلاعات جدید در خصوص این منبع و در نهایت افزایش تولید می‌شود، قدرت بریتانیا در کنترل قیمت جهانی سوخت‌های فسیلی را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: سایت دولت بریتانیا

انتهای پیام /انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.