۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۹۴۹۴ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

هند با تولید ۱۹ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری، تولید این کالای اساسی را حدودا سه برابر افزایش داده است. بنا بر گزارش رویترز، این کشور علاوه بر تامین گندم مورد نیاز برنامه غذایی، آماده تامین گندم مورد نیاز کشورهای واردکننده و جایگزینی اوکراین، به‌عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول است.

به گزارش مسیر اقتصاد سودانشو پاندی یک مقام ارشد دولت هند گفت: ذخایر گندم در انبارهای دولتی در اول آوریل به ۱۹ میلیون تن رسید که با توجه به پیش بینی تولید ۷.۴۶ میلیون تنی، حکایت از رشد حدود سه برابری دارد. فصل جدید برداشت گندم آغاز شده و تولید امسال به رکورد ۱۱۱.۳۲ میلیون تن رسیده است که خبر از تداوم رشد مازاد تولید در ششمین فصل متوالی می‌دهد.

سال گذشته، دولت هند ۴۳.۳۴ میلیون تن گندم را از کشاورزان داخلی خریداری کرد که بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز برای برنامه رفاهی (تامین غذای فقرا) این کشور بود. زیرا که براساس برنامه رفاه غذایی، هند به حداقل ۲۵ میلیون تن گندم در سال نیاز دارد.

هند دومین تولید کننده گندم جهان

هند، به‌ عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان، با رشد قابل توجه مازاد تولید این محصول آماده است تا هرگونه تقاضای اضافی خریداران به‌ویژه در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب آسیا، کشورهای اروپایی و شمال آفریقا را تامین کند.

تا پیش از جنگ اوکراین و روسیه، اوکراین یکی از تولیدکنندگان عمده غلات جهان بود، اما صادرات این کشور بعد از جنگ، به‌ویژه در منطقه دریای سیاه به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. اما حالا هند ذخایر کافی برای پاسخ به نیاز کشورهای واردکننده گندم دارد.

دولت این کشور با هماهنگی مقامات بندری و راه آهن برای ارسال محموله‌های گندم این کشور به سایر نقاط جهان، آماده افزایش حجم صادرات گندم است. صادرات گندم هند در سال مالی منتهی به مارس به ۷.۸۵ میلیون تن رسید که بالاترین رکورد تاریخ این کشور و افزایش قابل ملاحظه نسبت به ۲.۱ میلیون تن در سال گذشته را ثبت کرد.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.