۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۷۳۶۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

نماینده ایالت تگزاس آمریکا لایحه‌ای ارائه کرده است که در آن مشوق‌های مالیاتی برای ترویج ازدواج و تشکیل خانواده پیشنهاد شده است. در حال حاضر نرخ زاد و ولد در آمریکا ۱.۶۴ است که کمتر از نرخ جایگزینی است.

به گزارش مسیر اقتصاد برایان اسلاتون نماینده ایالت تگزاس، لایحه‌ای را با عنوان «HB 2889» ارائه کرده که در آن برای ترویج ازدواج و تشکیل خانواده در آمریکا به خانواده‌هایی که فرزند طبیعی یا فرزند خوانده دارند، براساس تعداد آنها اعتبار مالیاتی داده می‌شود.

کسر مالیات برای ترویج ازدواج و تشکیل خانواده در آمریکا

فقط مردان و زنانی که به طور قانونی ازدواج کرده‌اند و طلاق نگرفته‌اند، می‌توانند واجد شرایط دریافت این اعتبار باشند. این اعتبار مالیاتی برای زوج‌های متاهل به صورت کسر ۱۰ درصد از مالیات بر دارایی و به ازای هر فرزند اضافی ۱۰ درصد بیشتر می‌شود و برای زوج‌های دارای چهار فرزند یا بیشتر نهایتا ۴۰ درصد است.

به گفته این نماینده، «خانواده‌های قوی ستون فقرات و اجزای سازنده جامعه هستند. ما باید خانواده‌ها را برای داشتن و تربیت فرزندان، حمایت مالی کنیم. زیرا که مطالعات زیادی نشان می‌دهد کودکان وقتی توسط یک مادر و پدر متاهل بزرگ می‌شوند، رفتار مناسب‌تری داشته و به شهروندان بهتری تبدیل می‌شوند.

کودکان به‌عنوان شهروندان، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سازندگان فردا، برای جامعه ارزش زیادی دارند. به همین دلیل است که دولت به ترویج تشکیل خانواده علاقه‌مند است.»

نرخ زاد و ولد در آمریکا کمتر از نرخ جایگزینی است

اسلاتون، کاهش نرخ زاد و ولد را دلیل ارائه این لایحه عنوان کرده است. زیرا در حال حاضر نرخ تولد به ازای هر زن در ایالات متحده آمریکا ۱.۶۴ است، در حالی‌که نرخ جایگزینی باید ۲.۱ باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست مشابه این لایحه در مجارستان اجرا شده و نتایج قابل ملاحظه‌ای به همراه داشته است، این سیاست‌ها را شامل: تعلیق سه ساله پرداخت وام دانشجویی برای زنان دارای یک فرزند، بخشیدن قسمتی از این وام برای زنان دارای دو فرزند و بخشیدن کامل آن برای سه فرزند، شش ماه مرخصی استحقاقی خانوادگی برای زنانی که فرزندی بدون پرداخت مالیات بر درآمد شخصی دارند و پرداخت کمک هزینه ۳۰ هزار دلاری برای زوج‌های جوان به منظور خرید خانه، عنوان کرد.

نتایج اجرای این سیاست‌ها در مجارستان نشان داد، تعداد ازدواج‌ها در سال ۲۰۱۰ در این کشور ۳۵ هزار  مورد بوده که در سال ۲۰۲۱ با ۱۰۰ درصد رشد به ۷۲ هزار نفر افزایش یافته است. تعداد طلاق‌ها نیز از حدود ۲۴ هزار مورد در سال ۲۰۱۰ به ۱۸ هزار مورد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته و نرخ سقط جنین تا ۵۰ درصد کمتر شده است.

منبع: روزنامه دیلی سیتیزن

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.