۲۸ اسفند ۱۴۰۲

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۷۲۸۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ دسته: تولید
۰

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه بحث افزایش قیمت‌ها و تورم، وابسته به سیاست‌های پولی و بانکی کشور است، خاطرنشان کرد: تشکیل وزارت بازرگانی مشکل تورم را حل نخواهد کرد. همانگونه که در وزارت جهاد کشاورزی توانستیم تعادل را بین تولید و وارادت برقرار کنیم، باید از تفکیک بخش بازرگانی وزارت صمت نیز جلوگیری کنیم. ‌

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در حال حاضر به تولید در وزارت صنعت معدن تجارت توجه خوبی می شود. با تشکیل وزارت بازرگانی بستر دعوایی که دائمی است بین تولید و وارادت بوجود می آید و این همیشه دردساز بوده و مجدد دردسر ایجاد می کند.

با تشکیل وزارت بازرگانی مشکل تورم حل نخواهد شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث افزایش قیمت ها به سیاستهای پولی و بانکی بر می گردد و ربطی به تشکیل وزارتخانه جدید ندارد. همانگونه که در وزارت جهاد کشاورزی توانستیم تعادل بین تولید و وارادت برقرار کنیم در صنعت هم باید همین اتفاق بیفتد ‌خیلی سال از این ادغام نگذشته است که بتوانیم نتیجه گیری دقیقی داشته باشیم و بگوییم این درست نیست.

وی ادامه داد:  فردی که وزیر می شود باید توانایی در هر دو جهت را داشته باشد. کسی که وزیر صنعت معدن و تجارت است باید توانمندی ها لازم را برای اداره بخش بازرگانی و صنعت را داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تشکیل وزارتخانه جدید باعث می شود که حداقل تا دوسال دیگر نتوانیم سوالی یا کار نظارتی انجام دهیم و هر وقت بخواهیم سوالی بپرسیم می گویند در حال ادغام بوده است. ضمن اینکه تشکیل وزارتخانه جدید هزینه های جاری را بیشتر می کند.

هر استان یک اداره بازرگانی و یک اداره صنایع و‌ معادن داشته باشد

وی تاکید کرد: به جای تفکیک وزارتخانه می تواند ادارات کل استانی اش را جدا کند و هیچ مشکل و منعی ندارد یعنی در هر استان یک اداره بازرگانی و یک اداره صنایع و‌ معادن داشته باشند این مشکلی ایجاد نمی کند و بهترین راهکار هم هست.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خاطر نشان کرد: نباید با ایجاد وزارتخانه جدید برای رئیس‌جمهور که در راس است کار جدید بتراشیم. وقتی وزارتخانه جدید ایجاد می شود کار را برای رئیس‌جمهور جهت رفع اختلافات سخت می‌کند و باری مضاعف بر دوش رئیس دولت است که خود همین هزینه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.