۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۶۹۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ دسته: تولید
۰

موسوی لارگانی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات ناشی از قاچاق گفت: برخی افراد قدرتمند و ذی نفوذ که منشأ اصلی قاچاق هستند، با استفاده از زد و بند مانع مبارزه با قاچاق می شوند.

سید ناصر موسوی نماینده استان اصفهان و نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه موضوع قاچاق یکی از معضلات اصلی کشور و ریشه بسیاری از مشکلات اساسی کشور مانند رکود و بیکاری است، خاطر نشان کرد: منافع برخی افراد دارای نفوذ مانع از برخورد قاطع با متخلفان شده است.

این نماینده مجلس، میزان قاچاق کالا را سالیانه حدود بیست و پنج میلیارد دلار برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در این مورد به لزوم برخورد جدی با قاچاق کالا اشاره کردند و آن را سم تولید داخلی برشمردند.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همه نمایندگان مجلس اتفاق نظر دارند که بیشتر مطالبه مردم که به دفتر نمایندگان در شهر های حوزه های انتخابی مراجعه می کنند بحث اشتغال و بیکاری جوانان است.

وی افزود: یک منشا اصلی بیکاری قاچاق کالا است که کارخانه های کشور و تولید را با تهدید جدی رو به رو می کند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه کالای قاچاق بدون هیچ عوارض گمرگی و پرداخت مالیات وارد کشور می شود، گفت: به همین علت کالاهای ساخت داخل توان رقابت با کالای قاچاق را ندارد.

وی افزود: ادامه قاچاق موجب تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان می شود.

موسوی ضمن رد این مسئله که در بحث مبارزه با قاچاق خلا قانونی وجود دارد، گفت: اخیرا دولت لایحه مقابله با قاچاق را به مجلس ارائه کرد و مجلس هم آن را به تصویب رساند. مجددا اگر دولت پیشنهادی در این موضوع داشته باشد مجلس با فوریت آن را بررسی خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به منشا اصلی قاچاق، گفت: مواردی از قاچاق که توسط کولبرها یا لنج ها انجام می شود از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا قاچاق اصلی به صورت سازمان یافته و توسط کانتینرها و کشتی های بزرگ انجام می شود. برخی افراد دارای نفوذ که از قاچاق کالاها سود های بسیار زیادی را کسب می کنند به خاطر منافع خود و با زد و بند مانع مقابله با این معضل می شوند که باید جلوی آنها را بگیریم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.