۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۶۷۳۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ دسته: مسکن
۰

دولت دبی در امارات متحده عربی، برنامه توسعه بخش مسکن را با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری در دستورکار قرار داده است. در قالب این طرح به مردم زمین و تسهیلات کم بهره اختصاص داده می‌شود تا برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار دهند. هدف دولت دبی از این طرح تشویق ساخت مسکن و کمک به رفع نیازهای اساسی مردم عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیته توسعه و امور شهروندان به ریاست شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دبی، تسهیلات ساخت مسکن را در قالب توزیع دو هزار قطعه زمین مسکونی در منطقه چهارم ام نهد تصویب کرد. مقرر‌ شده‌ است دولت امارات از چهارشنبه توزیع زمین را برای کسانی که از مؤسسه مسکن «محمد بن راشد» مجوز گرفته‌اند، آغاز کند. این کار با یک برنامه یکپارچه از زیرساخت‌ها، تاسیسات و خدمات پشتیبانی خواهد شد. در اواخر نوامبر گذشته، دولت امارات یک برنامه یکپارچه را برای توسعه بخش مسکن با سرمایه گذاری بیش از ۳.۷ میلیارد درهم (بیش از یک میلیارد دلار) آغاز کرد.

اختصاص تسهیلات بدون بهره و زمین در امارات برای ساخت مسکن

خبرگزاری رسمی امارات به نقل از شیخ حمدان گفت: «پرونده مسکن را به طور مستقیم و مستمر برای رفع نیاز تمام شهروندان و ارتقای بهترین کیفیت زندگی برای خانواده‌ها پیگیری می‌کنیم.» طبق گفته دولت دبی، از طریق برنامه «مسکن من» به شهروندان امکان داده می‌شود زمین‌های مناسب خود را انتخاب کنند و اولویت سکونت برای اعضای یک خانواده در همان منطقه سکونتشان است.

حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد، بسته تسهیلاتی را در حمایت از مسکن تصویب کرده‌است، که مواردی همچون افزایش ارزش وام مسکن بدون بهره برای شهروندان واجد شرایط امارات تا یک میلیون درهم معادل ۳۶۷ هزار  دلار و کاهش بازپرداخت وام به حدود ۱۵ درصد از درآمد ماهانه وام گیرنده را شامل می‌شود.

دبی برای تشویق اماراتی‌ها به خانه‌دار شدن، ارزش برخی از واحدهای مسکونی «محمد بن راشد» را تا ۱۰ درصد کاهش داده و شرط تامین اعتبار برای گرفتن زمین مسکونی را لغو کرده‌است. همچنین ابتکارات متعددی برای تسهیل ساخت ویلا اتخاذ کرده‌است که آنها را از هزینه‌های وام مسکن مستثنی می‌کند. همچنین شهروندانی که برای اولین‌بار خانه‌های خود را می‌سازند، مشروط بر اینکه ارزش خانه‌هایشان از ۴ میلیون درهم (بیش از یک میلیون دلار) بیشتر نشود، از پرداخت هزینه اتصال برق معاف شدند.

بودجه ۱۷.۷ میلیارد دلاری دبی برای توسعه بخش مسکن

چند ماه پیش، دولت دبی بودجه‌ای تاریخی برای بخش مسکن را که ۶۵ میلیارد درهم (۱۷.۷ میلیارد دلار) برآورد شده بود برای دو دهه‌ی آینده تصویب کرد. این تلاش‌ها در راستای استراتژی تکمیل مدل توسعه امارات مطابق با طرح شهری ۲۰۴۰ دبی است. دولت امکان برون سپاری کامل ساخت و ساز به مؤسسه مسکن محمد بن راشد را فراهم ساخته‌است تا مسکن را از طرف شهروندان تکمیل کند. همچنین دولت امکان معافیت از هزینه‌های وام مسکن و معافیت از الزام داشتن نقدینگی مالی نیم میلیون درهم (۱۳۶ هزار دلار) برای تایید درخواست را فراهم کرده و اقساط ماهانه را نیز کاهش داده‌است.

در کنار اینها، خانه‌ها با سیستم‌های انرژی خورشیدی پشتیبانی می‌شوند و به صورت اختیاری به شبکه برق و آب دبی متصل می‌شوند. با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ تجهیز اثاثیه منزل، گزینه‌های فراوانی برای اثاث‌کشی فراهم شده‌است که بر اساس آن تخفیف‌های ویژه‌ای در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین با هدف توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مسکونی، اداره راه و ترابری دبی چند ماه پیش پروژه‌ای را برای احداث جاده‌های داخلی در سه منطقه مسکونی به ارزش ۴۳.۵ میلیون دلار راه اندازی کرده‌است. طرح‌های جدید ساخت مسکن شامل خدمات متعددی از جمله ارائه ۱۹ مدل طرح آماده با نقشه‌های فنی و مهندسی و توزیع بهینه فضاهای داخلی و خارجی است.

منبع: العرب

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.