۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۵۸۹۱ ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ دسته: مالیات
۰

محمد صفایی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درآمد دولت باید به جای نفت، از اخذ مالیات قانونی تامین شود، گفت: راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی گامی مهم در عادلانه تر شدن اخذ مالیات و حذف رابطه بین مودیان با ممیزین است و انتظار می‌رود با عملکرد درست سازمان امور مالیاتی، رضایت فعالان اقتصادی به این سامانه جلب شود.

محمد صفایی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر سامانه مودیان مالیاتی بر عادلانه تر شدن اخذ مالیات از مودیان و حذف رابطه مشکوک ممیزین در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: قرار بر این بود که سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از خرداد سال گذشته طبق قانون مجلس آغاز به کار کند، که دولت قبل در این حوزه تعلل جدی داشت، ولی دولت سیزدهم عزم بیشتری تا کنون از خود نشان داده است، به خصوص وزیر اقتصاد و امور مالیاتی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرایی شدن این گام عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

سامانه مودیان مالیاتی رضایتمندی فعالان اقتصادی را جلب خواهد کرد

وی ادامه داد: این دو نهاد تقریبا تا الان با کمک بانک مرکزی توانسته اند سامانه مودیان را تعریف کنند. معتقدم این سامانه کمک خوبی به عادلانه تر شدن اخذ مالیات و حذف رابطه بین مودیان با ممیزین خواهد داشت. همچنین رضایت مندی مودیانی که مالیات خود را کاملا شفاف تا کنون پرداخت می کرده اند جلب می کند. البته ممکن است در این مسیر با چالش هایی رو به رو شویم که امیدورایم با تدابیر سازمان امور مالیاتی کشور مشکل اساسی ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص کنترل تورم به عنوان یکی از مزایای سامانه مودیان بیان داشت: ما در چهار دهه گذشته با نفت زندگی کرده ایم و جامعه هم نسبت به این موضوع عادت کرده است. درصورتی که اصولا درآمد دولت، درآمدی نفتی نیست، بلکه دولت در ارائه خدمات به شهروندان باید مالیات اتخاذ کند.

صفایی دلوئی با بیان اینکه در تقویت اقتصاد ملی باید درآمد دولت را مالیات محور کرد، گفت: برای این مهم ایجاد سامانه مودیان بسیار لازم است و مودیان محترم هم باید دقت داشته باشند که این سامانه با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد شده است، امکان دارد مودیان نارضایتی هایی داشته باشند چراکه پرداخت مالیات برایشان الزامی است. امیدواریم رسانه های تلاش کنند تا اقناع عمومی برای پرداخت مالیات ایجاد شود.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.