۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۴۷۸۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ بانک آینده، زیان انباشته این بانک به بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. بانک آینده در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ به طور میانگین در هر روز ۱۴۵ میلیارد تومان بر زیان انباشته خود افزوده است.

مسیر اقتصاد/ بانک‌های خصوصی به طور معمول موظفند صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال سازمان بورس منتشر کنند و عملکرد مالی آن‌ها پیش روی تحلیلگران و مسئولین قرار دارد. اطلاعات صورت‌های مالی بانک‌ها به طور معمول در بازه‌های سه ماهه یا شش ماهه منتشر می‌شود و در آن اطلاعاتی همچون میزان تسهیلات دهی بانک‌ها، وام گیرندگان کلان، سرمایه اولیه و زیان انباشته بانک منتشر می‌شود. بانک آینده نیز قبل انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۴۰۰ خود در روز ۲۸ خرداد ماه، صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰ را در اوایل بهمن ماه سال گذشته منتشر کرده بود.

زیان انباشت ۸۲ هزار میلیارد تومانی بانک آینده تا انتهای آذر ۱۴۰۰

بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بانک آینده نزدیک به ۸۲ هزار میلیارد تومان زیان انباشته ایجاد کرده بود و از این حیث در صدر تمامی بانک‌های خصوصی کشور قرار داشت. بر اساس این صورت‌های مالی، زیان انباشته بانک آینده تا انتهای سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۴۹ هزار میلیارد تومان و تا انتهای سال ۱۳۹۹، بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان گزارش شده بود.

زیان ۸۲ هزار میلیاردی بانک آینده مصداق اخلال در نظام اقتصادی!

در تصویر زیر اطلاعات صورت‌های مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بانک آینده که در اوایل بهمن ماه سال گذشته منتشر شد، نشان داده شده است.

اطلاعات صورت‌های مالی بانک آینده نشان می‌دهد این بانک عملا به یک موتور خلق زیان تبدیل شده و هر ماه به طور متوسط ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیارد تومان بر زیان انباشته خود می‌افزاید. بنابراین فارغ از بیش برآورد دارایی‌های بانک آینده، انتظار می‌رفت میزان زیان انباشته بانک آینده در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه این بانک، دست کم چیزی در حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان گزارش شود.

زیان بانک آینده به ۹۵ هزار میلیارد تومان رسید

در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ بانک آینده، که روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری منتشر شده، میزان زیان انباشته این بانک بار دیگر افزایش یافته و به بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به بیان دیگر بانک آینده در عرض ۳ ماه به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان به زیان خود افزوده است و به این ترتیب این بانک در هر روز ۱۴۵ میلیارد تومان بر زیان انباشت خود می‌افزاید.

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.