۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۸۳۱۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ دسته: مسکن، هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

خلاصه‌ای از پنجمین پیش‌نشست هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «پیش‌فروش مسکن؛ الزامات و سازوکارها» در یک کلیپ منتشر شد.

به گزارش مسیر اقتصاد پنجمین پیش نشست هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «پیش فروش مسکن؛ الزامات و سازوکارها» روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، خانم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و آقایان حسین معصوم مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی، محمد حسن مرادی معاون طرح و برنامه بانک مسکن، رضا تفقدی معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، محمد نوری مشاور مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت اقتصاد و افشین بیک پور کارشناس مسکن اندیشکده اقتصاد مقاومتی حضور داشتند.

در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت الگوی پیش فروش مسکن به منظور ایجاد اعتماد بین خریدار و فروشنده و افزایش تسهیلات ساخت برای دهک‌های متوسط، به مواردی همچون ایرادات قانون فعلی پیش فروش، تکالیف قانونی دستگاه‌ها، نیاز به استفاده از فناوری‌های و سامانه برای ساماندهی قراردادهای پیش فروش و فراهم کردن واسط مورد اعتماد بین خریدار و فروشنده از طریق ایجاد صندوق‌های ضمانت و نهادهای تخصصی اشاره شد.

در کلیپ زیر خلاصه‌ای از نظرات مطرح شده در این نشست قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ مسکن


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.