۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۲۶۵۲ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ششمین اجلاس «ابتکار کمربند، راه»، از امروز به مدت دو روز در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. در این نشست مقامات رسمی دولتی، نمایندگان موسسات بین‌المللی، شرکت‌های تجاری و کارشناسان متعددی از سرتاسر دنیا حضور خواهند داشت تا در مورد همکاری‌های چندجانبه و فرصت‌های موجود برای توسعه کسب‌وکارها ذیل «ابتکار «کمربند، راه» به تبادل نظر بپردازند. 

به گزارش مسیر اقتصاد ششمین اجلاس طرح راه ابریشم جدید چین، موسوم به «ابتکار کمربند، راه»، از امروز به مدت دو روز در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. در این نشست که به علت شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به صورت مجازی برگزار می‌گردد، مقامات رسمی کشورهای حاضر در نقشه «کمربند، راه» و فراتر از آن، نمایندگان موسسات بین‌المللی، شرکت‌ها و کارشناسان تجاری متعددی از سرتاسر دنیا حضور خواهند داشت تا در مورد همکاری‌های چندجانبه و فرصت‌های موجود برای توسعه کسب‌وکارها ذیل «ابتکار کمربند، راه» به تبادل نظر بپردازند.

برنامه‌‌های متنوع چین برای آینده با تکیه بر «ابتکار کمربند، راه»

طبق برنامه، در روز نخست نشست، به مسائلی مانند ارتقای همکاری‌های چندجانبه ذیل ابتکار «کمربند، راه»، ارتباط این ابتکار با پیمان آرسپ فرصت‌های این ابتکار برای شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs)، همکاری‌های زیرساختی بین‌المللی بعد از دوران همه‌گیری، انرژی، منابع طبیعی و خدمات عمومی و نیز حمایت از راهبرد ملی چرخه دوگانه پرداخته خواهد آمد.

در روز دوم نشست نیز موضوعاتی مانند اتصال ابتکار «کمربند، راه» به مرکز اقتصاد و کسب‌وکار بِی (Bey) [۱] به وسیله هنگ‌کنگ، افزایش سرمایه و تامین مالی پروژه‌های «کمربند، راه» و مرکز کسب‌وکار بِی توسط هنگ‌کنگ، زیرساخت‌های مربوط به حمل‌ونقل و فناوری‌های نو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است علاوه بر شرکت در نشست‌ها، امکان ارتباط‌گیری نمابندگان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف حاضر در اجلاس با یکدیگر به صورت مجازی فراهم شده است و از ایران نیز نمایندگان تعدادی از شرکت‌های تجاری در این نشست حاضر هستند. از اندیشکده اقتصاد مقاومتی نیز نماینده‌ای برای ارائه نظرات و استفاده از نکاتی که در این اجلاس مطرح می‌شود، حضور دارد.

پی‌نوشت: 

[۱]  «Greater Bay Area» نام ایده ایجاد مرکز کسب‌وکار و امور اقتصادی مطرح شده از سوی چین است که از اتصال چند شهر از جمله هنگ‌کنگ، ماکائو، گوانگ‌ژو، شنژن و… به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.