۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۱۳۴۳ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت آمریکا باهدف کمک به کاهش مشکلات ناشی از همه گیری کرونا، در ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی، ماهانه ۳۰۰ دلار به ازای هر فرزند زیر ۶ سال و ۲۵۰ دلار به ازای هر فرزند ۶ تا ۱۷ سال به خانواده آن‌ها پرداخت می‌کند. علاوه بر این پس از پر کردن فرم مالیاتی نیز ۱۸۰۰ دلار به ازای هر فرزند زیر ۶ سال و ۱۵۰۰ دلار به ازای هر فرزند ۷ تا ۱۷ سال به خانواده آن‌ها پرداخت میشود.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته دولت آمریکا اولین کمک هزینه به خانواده‌های صاحب فرزند آمریکایی را پرداخت کرد. بر اساس آمار بیش از ۳۵ میلیون خانواده آمریکایی مشمول دریافت این کمک هزینه هستند. دولت آمریکا اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی قرار است ماهانه این کمک هزینه به خانواده‌های فرزند دار مشمول پرداخت شود. هرچند زمزمه‌هایی درخصوص دائمی شدن این کمک هزینه و تداوم آن در سال‌های آتی نیز شنیده میشود.

پرداخت کمک هزینه ماهانه ۳۰۰ دلار به ازای هر فرزند به خانواده‌های آمریکایی

پرداخت کمک هزینه به ازای هر فرزند به خانواده‌های آمریکایی بخشی از «برنامه نجات آمریکا» است که در دستورکار دولت بایدن قرار دارد و هدف آن کاهش مشکلات اقتصادی مردم این کشور به دلیل مخاطرات ناشی از کروناست.

بر اساس این طرح به ازای هر فرزند زیر ۶ سال ماهانه ۳۰۰ دلار و به ازای هر فرزند ۶ تا ۱۷ سال ماهانه ۲۵۰ دلار کمک هزینه به خانواده‌های آمریکایی پرداخت میشود. به این ترتیب در طول ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی، دولت آمریکا به ازای هر فرزند زیر ۶ سال ۱۸۰۰ دلار و به ازای هر فرزند ۷ تا ۱۷ سال ۱۵۰۰ دلار به خانواده آن‌ها کمک هزینه پرداخت می‌کند. علاوه بر این پس از پر کردن فرم مالیاتی نیز ۱۸۰۰ دلار به ازای هر فرزند زیر ۶ سال و ۱۵۰۰ دلار به ازای هر فرزند ۷ تا ۱۷ سال به خانواده آن‌ها پرداخت میشود.

گفتنی است تمام خانواده‌های آمریکایی مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند و تنها خانواده‌هایی که درآمد مجموع آن ها از حد معینی کمتر باشد از این کمک هزینه بهره مند می‌شوند.

کاهش ۵۰ درصدی فقر کودکان نتیجه کمک دولت آمریکا به خانواده‌ها

پرداخت این کمک هزینه کمک شایانی به خانواده‌های آمریکایی است که در طول بیش از یک سال اخیر صدمات فراوانی از همه گیری کرونا متحمل شده اند. علاوه بر این بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های فرزند دار از سوی دولت آمریکا موجب میشود در این کشور تعداد کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند و از امکانات اولیه زندگی بی بهره هستند، به کمتر از نصف کاهش یابد. در حال حاضر آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان وضعیت مطلوبی در این زمینه ندارد.

مزایای این طرح موجب شده است بسیاری از مسئولین دولت آمریکا نیز از دائمی شدن این کمک هزینه حمایت نمایند. به طور خاص جانت یلن، وزیر اقتصاد دولت بایدن که سابقه ریاست فدرال رزرو را نیز در کارنامه دارد، تداوم این طرح را بسیاری مهم خوانده و از دولت درخواست کرده است در سال‌های آتی نیز به حمایت از فرزندان بپردازد.

هزینه ۱۵۰۰ میلیارد دلاری پرداخت کمک هزینه فرزندان در ۱۰ سال

بر اساس محاسبات، تداوم این طرح در ۱۰ سال آتی هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد دلار برای دولت آمریکا درپی خواهد داشت. از این رو برخی از مخالفان این طرح معتقدند تنها درصورتی تداوم آن قابل توجیه است که جامعه هدف آن دقیق تر شود و به بخش کمتری از خانواده‌های آمریکایی که درآمد ماهانه کمتری دارند پرداخت گردد.

درحال حاضر عمده دموکرات ها در دولت و دو مجلس آمریکا طرفدار دائمی شدن این طرح هستند و در مقابل جمهوری خواهان با این طرح مخالفند.

منبع: سی ان بی سی

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.