۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۵۷۹۱ ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ دسته: پول و بانک
۰

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سیاست دلارزدایی از اقتصاد را پاسخ عینی روسیه به تحریم‌های مالی آمریکا قلمداد کرده و گفته است روسیه در همکاری با کشورهای دیگر، شکل‌دهی سازوکارهای ارزی جدید برای جایگزین کردن دلار را در نظر دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه تایمز هند گفته است این کشور سیاست دلارزدایی را به عنوان پاسخی عینی علیه سیاست های اقتصادی غیرقابل پیش بینی و تحریم‌های مالی آمریکا در دست پیگیری قرار داده است.

سیاست روسیه ایجاد سازوکارهای ارزی باهدف دلارزدایی است

لاوروف گفته است که با توجه به استفاده روز افزون آمریکا از ابزار تحریم های مالی، روسیه سیاست خود در راستای دلارزدایی تدریجی از اقتصاد را کماکان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفته است که روسیه به همراه شرکای اصلی خود از جمله هند در تهیه سازوکارهای اقتصادی و قانونی برای کاهش تأثیر منفی محدودیت ها بر روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه همکاری های مورد نیاز را انجام خواهد داد.

تسویه بین‌المللی با ارزهای ملی پاسخ جدی به تحریم‌های آمریکا

به گفته لاوروف گسترش تسویه پرداخت ها با ارزهای ملی یکی از اولویت های ما است و فکر می کنیم که کاهش به کارگیری دلار در تسویه حساب های متقابل، یک پاسخ جدی به سیاست های پیش بینی ناپذیر و سوءاستفاده های آمریکا از جایگاه دلار باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرده است که روسیه در سال ۲۰۱۹ توافقنامه های بین دولتیِ مرتبط با به کارگیری ارزهای ملی در تسویه‌های تجاری را با چین و ترکیه منعقد کرده است.

هدف بلندمدت روسیه کاهش دادن نقش ارز واسط دلار در تجارت بین المللی خود است و در این راستا اقدامات لازم برای شکل دهی به یک سازوکار ارزی مستقل از سیستم دلاری در عرصه بین المللی را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

منبع: اردوپوینت plink.ir/IvDe4

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.