۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۳۸۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ دسته: انرژی
۰

شرکت BASF آلمان، در حال احداث یک مجتمع پتروشیمی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در کشور چین است. این پروژه که قرار است فاز اول آن تا سال ۲۰۲۲ و به طور کامل تا سال ۲۰۳۰ به بهره‌برداری برسد، ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن محصولات با کیفیت پتروشیمی را داراست. احداث این مجتمع در منطقه ساحلی چین و وجود زیرساخت‌های واردات و صادرات، مزیت رقابتی مناسبی برای این پتروشیمی به شمار می‌رود.

به گزارش مسیر اقتصاد در جدیدترین سرمایه‌گذاری کشور آلمان در پتروشیمی چین اعلام شد که شرکت BASF آلمان به عنوان بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان، در حال احداث جدیدترین مجتمع پتروشیمی خود در کشور چین است.

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری آلمان در پتروشیمی چین

این پروژه که قرار است در شهر ساحلی ژانژیانگ استان گوانگ‌دونگ احداث شود، اولین مجتمع پتروشیمی کاملا خارجی در کشور چین است که توافقنامه ساخت آن در ژانویه سال جاری امضا شد. برای احداث این مجتمع به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. احداث این مجتمع در منطقه ساحلی چین و وجود زیرساخت‌های واردات و صادرات، مزیت رقابتی مناسبی برای این پتروشیمی به شمار می‌رود.

این مجتمع با هدف تولید محصولات با کیفیت پتروشیمی از جمله پلاستیک‌های مهندسی، پلی‌اورتان ترموپلاستیک (TPU) و برخی محصولات پتروشیمی پرکاربرد در صنایع خودروسازی و الکترونیک ساخته خواهد شد.

افزایش ظرفیت تولید محصولات نهایی پتروشیمی در چین

پیش‌بینی می‌شود فاز اول احداث این مجتمع تا سال ۲۰۲۲ با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن محصول به بهره‌برداری برسد. با بهره‌برداری از این فاز، ظرفیت تولید پلاستیک‌های مهندسی و TPU شرکت BAST به بیش از ۲۹۰ هزار تن در سال در منطقه آسیا- اقیانوسیه خواهد رسید.

این پروژه که قرار است تا سال ۲۰۳۰ به بهره‌برداری کامل برسد، سومین مجتمع بزرگ پتروشیمی شرکت BASF پس از مجتمع‌های بزرگ این شرکت در آلمان و بلژیک است.

به گفته مدیران این شرکت آلمانی، این پروژه با تولید محصولات نهایی موردنیاز صنعت، در صدد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و پایه‌گذاری یک خوشه صنعتی در سطح جهانی در جنوب چین است که می‌تواند روابط تجاری این منطقه با سایر کشورهای آسیایی را محکم‌تر کند.

منبع: رویترز plink.ir/MNQnJ

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.