۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۷۸۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بر آن تأکید کردند، اهمیت حفظ نسل جوان کشور بود. ایشان با اشاره به اهمیت نسل جوان برای کشور، نسبت به عواقب مساله تحدید نسل هشدار دادند و تاکید کردند مسئولین کشور باید این مسئله را با جدیت دنبال نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه در دیدار دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جوانان را سرمایه ارزشمند کشور دانستند و نیرو و توان و انگیزه و آمادگی برای انجام وظایف خود در جامعه را از ویژگی های نسل جوان کشور برشمردند. ایشان نسبت به خطر تحدید نسل جوان کشور هشدار دادند و تصریح کردند: این [نسل جوان کشور] ذخیره بزرگی است، این خیلی ارزش دارد؛ وجود انبوه جوانان -میلیون‌ها جوان- در کشوری که این همه ظرفیّت کار و تلاش دارد، یک نعمت بزرگی است.

تحدید نسل و اثرات جبران ناپذیر آن در سال‌های آینده

ایشان با اشاره به تلاش های عده ای در جهت سلب نعمت جوانان انبوه کشور از ملت ایران، نسبت به عواقب این سیاست ها در سال های آینده هشدار دادند و فرمودند: نتیجه این مساله تحدید نسل، این خواهد بود که ایران تا چند سال آینده کشوری متراکم از نسل جوان نخواهدبود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تاکیدات و هشدارهای مکرر خود در این مورد، عواقب تحدید نسل در سال های آینده را جبران ناپذیر دانستند و تاکید کردند: نتیجه‌ این مسئله‌ تحدید نسل، ده سال دیگر، پانزده سال دیگر این خواهد بود که شما دیگر کشور را متراکم از نسل جوان مشاهده نخواهید کرد؛ و این که بنده این همه تکرار میکنم، تأکید می کنم، هشدار می دهم، به خاطر این است. بعضی از خطرات و اقدامات خطرناک هست که اثر آن بعد از ده سال، بیست سال ظاهر خواهد شد، آن وقتی که دیگر کاری هم نمی شود کرد.

مسئولین مقابله با «تحدید نسل جوان» را با جدیت دنبال کنند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البتّه مسئولین محترم به بنده قول داده‌اند که با جدّیّت این مسئله را دنبال کنند، مشکلات را برطرف کنند، که ان‌شاءالله همین کار را هم باید بکنند و خواهند کرد؛ [ما هم] تعقیب میکنیم موضوع را.

ایشان بار دیگر وجود جوانان را برای کشور یک نعمت دانستند و اظهار کردند: این کشور به شما احتیاج دارد؛ به معنای واقعی کلمه احتیاج دارد. باید شما بسازید این کشور را؛ شما باید پیش ببرید این کشور را؛ نسل جوان باید این کار را بکند. البتّه از آن جوانی که در خطّ مسائل حقیر مادّی و موادّ مخدّر و مانند اینها است که خب توقّعی نیست؛ آن جوان پُرانگیزه، آن جوان بااحساس، آن جوانی که احساس مسئولیّت میکند -یعنی شماها، یعنی مجموعه‌ جوان متدیّن کشور- اینها هستند که آینده را خواهند ساخت.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.