۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۶۵۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: همانگونه که ارمنستان پلی برای ارتباط ایران با گرجستان و کشورهای اتحادیه اوراسیا است، طبیعتا ایران نیز پلی برای ارتباط هر چه بیشتر ارمنستان با عراق و سایر کشورهای این منطقه است.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: روز شنبه ملاقات‌هایی با مقامات و مدیران برقی کشور ایران خواهم داشت که با توجه به همکاری‌های مناسب برقی میان دو کشور امیدواریم نتایج این جلسات منجر به توافق‌های بسیار خوبی برای تقویت ارتباط الکتریکی ایران و ارمنستان شود.

سورن پاپیکیان در گفت‌وگو با پاون، با اشاره به تجهیزات و دستاوردهای مناسب ارائه شده از سوی شرکت‌های ایرانی در این رویداد بین‌المللی، گفت: در جریان بازدید از این نمایشگاه ارتباط خوبی با شرکت‌های صنعت برق ایران برقرار شده است تا پس از بازگشت به ارمنستان این ارتباط در عمل به شکل کاربردی‌تر ادامه پیدا کند.

پاپیکیان با استقبال از حضور شرکت‌های ارمنستانی برای دوره بیستم نمایشگاه صنعت برق ایران، گفت: کشور ارمنستان به عنوان وارد کننده حامل‌های انرژی همواره در پی یافتن راه‌های جدیدی برای افزایش همکاری‌ها و یافتن منابع انرژی است. از این رو درصددیم با مشارکت در این رویداد بین‌المللی شاهد انتقال تجارب میان شرکت‌های دو کشور باشیم.

تأکید مقام ارمنستانی بر ارتباط الکتریکی با عراق از مسیر ایران

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان با اشاره به همگام‌سازی شبکه برق ایران و عراق، گفت: ارمنستان نیز با کشور عراق ارتباطات و روابط اقتصادی بسیار مناسبی دارد و این روند همچنان در حال توسعه است.

پاپیکیان با تاکید بر اینکه این ارتباطات بایستی حتما از مسیر ایران عبور کند، ادامه داد: همانگونه که ارمنستان پلی برای ارتباط ایران با گرجستان و کشورهای اتحادیه اوراسیا است طبیعتا ایران نیز پلی برای ارتباط هر چه بیشتر ارمنستان با عراق و سایر کشورهای این منطقه است.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.