۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۰۹۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ دسته: تولید
۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان قاچاق کالا در استان اردبیل کشف و ضبط شده است، افزود: اجرای طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص، به مانند آنچه در طرح رجیستری تلفن‌های همراه در جریان است، راهکار مناسب مبارزه با قاچاق کالا است.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در سال رونق تولید مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا به عنوان عنصر مسموم و مهلک بر پیکره تولید ملی باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد. در این راستا سازمان صمت با یک رویکرد متفاوت و در قالب کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سعی دارد تا با بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی زمینه خوبی را در مهار و کنترل این امر به وجود آورد و به نوعی به توسعه و تقویت تولید ملی کمک کند.

۲ میلیارد تومان کشفیات قاچاق کالا در اردبیل

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در بیش از یک هزار و ۲۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی کالاهای قاچاق شامل لوازم برقی، تجهیزات پزشکی، پوشاک، سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی و … ۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید از واردات کالاهای تولیدی مشابه در داخل جلوگیری می‌کند و تنها افرادی که دارای برگ سبز هستند، می‌توانند کالاهای اعلام شده را وارد کنند؛ غیر از این روند کالاهای کشف شده قاچاق محسوب میشود و با تشکیل پرونده این کالاها به همراه افراد دخیل به تعزیرات معرفی می‌شوند.

سامانه‌های ثبت کالاهای وارداتی ابزار مناسب مبارزه با قاچاق کالا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص مانع از شیوع قاچاق کالا می‌شود و در حقیقت بازار از ورود این کالاها ممانعت می‌کند. البته در این زمینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و گمرک بر ورود و خروج کالاها و صدور بارنامه‌ها نظارت دارند تا بدون ثبت بارکدها کالایی ردوبدل نشود؛ هرگونه تخلف نیز در این زمینه رصد و با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی می‌شود.

وی گفت: نمونه موفق مبارزه با قاچاق کالا و رصد دقیق واردات کالا در طرح رجیستری تلفن‌های همراه در حال اجراست که به یقین می‌تواند زمینه و فرصت خوبی را در کاهش تخلفات به وجود آورد.

تولید محصولات صادرات محور در اولویت اصلی است

صادقی بیان کرد: ما در یک شرایط عادی قرار نداریم و استان اردبیل رو به صنعتی شدن حرکت می‌کند که از همین روی استراتژی سازمان حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران نیز حمایت می‌کنیم. گام‌های جدی در این زمینه برداشته شده تا تولید محصولات متنوع صادرات محور در استان تقویت شود. راه‌اندازی کارخانه کریستال از جمله این مجموعه‌هاست که به اشتغالزایی و تولید محصولات صادرات محور کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: کارخانه تولید گیاهان دارویی دیگر نمونه موفق در این حوزه است که در مجموع ۱۰۰ واحد در استان اردبیل با همین رویکرد در حال تکمیل است که امیدواریم تعدادی از این واحدها در سفر رئیس جمهور افتتاح شود. انتقال ارز یکی از مشکلات جدی بوده که با رایزنی استاندار اردبیل با مسئولان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی قرار شده موانع پیش رو برای صادرکنندگان رفع و در این زمینه صادرکنندگان به حق و حقوق قانونی خود دست یابند.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.