۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۰۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

آندری آکوستین رئیس بانک وی‌تی‌بی روسیه در نشست مجمع اقتصادی مشترک کشورهای آفریقایی و روسیه پیشنهاد داده است که برای در امان ماندن از ریسک‌ها و تحریم‌هایی که سیستم‌های مالی آفریقا را تهدید می‌کند، به جای دلار آمریکا از ارزهای ملی استفاده شود. وی همچنین پیشنهاد داده است جهت انجام معاملات، از کانال‌های جایگزین سوئیفت استفاده شود.

به گزارش مسیر اقتصاد آندری آکوستین رئیس بانک وی تی بی روسیه در نشست مجمع اقتصادی آفریقا گفته است که گسترش تجارت غیردلاری میان روسیه و کشورهای آفریقایی کمک خواهد کرد که ریسک های سیستم‌های مالی کاهش یابد.

آکوستین گفته است که متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مسائل جغرافیایی-سیاسی ریسک هایی را متحمل سیستم های مالی کشورها کرده است.

پیشنهاد یک بانک روسی برای تجارت غیردلاری با کشورهای آفریقایی

وی افزود: بنابراین پیشنهاد ما این است در روند تسویه و پرداخت هایمان به جای دلار آمریکا از ارزهای ملی از قبیل روبل روسیه و غیره استفاده شود و همچنین کانال های پرداختی جایگزین سیستم سوئیفت جهت اجرای صحیح معاملات گسترش یابد.

آکوستین همچنین پیشنهاد داده است برای محافظت از سیستم مالی کشورهای آفریقایی، از روش های معاملاتی مانند به کارگیری سیستم کارتی میر روسیه که قبلاً توسط تعدادی از کشورها مورد پذیرش قرار گرفته است، استفاده شود.

رئیس بانک وی تی بی روسیه بیان کرده است همه ما می دانیم که کشورهای آفریقایی نیز تحریم‌های آمریکا را تجربه می کنند، بنابراین پیشنهاد می کنم به طور خاص اقدامات گفته شده را پیگیری کنیم.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست اعلام کرده است که با توجه به عدم توان مالی کشورهای آفریقایی، روسیه ۲۰ میلیارد دلار از بدهی آن ها را بخشیده است.

نشست سران آفریقا و روسیه در روزهای اخیر در شهر سوچی در حال برگزاری است. طرفین در این نشست همکاری هایی در راستای تجارت ترجیحی را نیز در دستور کار قرار داده اند.

منبع: راشاتودی ytre.ir/szW

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.