۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۳۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ دسته: کشاورزی
۰

عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: خرید توافقی سیب درختی براساس سیاست تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفته است تا بهبود فروش و انتفاع بهتر باغداران به انجام برسد.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در حالی باغداران مشگین‌شهری این روزها در فروش محصول سیب درختی خود با مصایبی تمام نشدنی دست و پنجه نرم می‌کنند که حتی به قیمت نازل، هیچ کس حاضر نیست محصول آنها را بخرد؛ به طوری که در مشگین‌شهر و سایر شهرهای استان اردبیل سیب تولیدی به جای مصرف انسانی به خوراک دام تبدیل شده و این نابسامانی در تولید، عرضه و فروش گلایه‌های زیادی را به همراه داشته و باغداران را به مرز ورشکستگی سوق داده است.

خرید توافقی سیب درختی برای جلوگیری از ورشکستگی باغداران

عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: با دستور وزیر صمت خرید توافقی و سیب درختی و ذخیره سازی آن برای تامین نیاز شب عید مردم آغاز شده و ما در دو استان اردبیل و آذربایجان غربی خرید را شروع کرده و از طریق سردخانه‌ها درصدد ذخیره‌سازی این محصولات هستیم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند به اشکال مختلف حامی کشاورزان در تولید محصولات متنوع آنها باشد، خاطرنشان کرد: یکی از این سیاست‌ها تقویت صادرات محصولات مازاد تولید شده است که هم اکنون در بسیاری از محصولات این فرآیند مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما در صادرات سیب درختی به کشور عراق با برخی ناهماهنگی‌ها روبرو بودیم که درصدد رفع آن هستیم. یکی دیگر از رویکردهای حمایتی را خرید توافقی محصول براساس رویکرد تنظیم بازار در پشتیبانی از باغداران و کشاورزان است.

ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات باغی ضروری است

رئیس سازمان حمایت از پرداخت تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری خبر داد و افزود: در استان‌هایی نظیر اردبیل که با مازاد عرضه محصولات باغی روبرو هستیم راه‌اندازی این صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحریک تقاضا در فروش محصولات با تولید انبوه و مازاد عرضه به بازار به عنوان الگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان یاد کرد و افزود: این امر قطعا به تنظیم بازار کمک خواهد کرد و نگرانی باغداران را به حداقل خواهد رساند. برای به حداقل رساندن ضرر و زیان کشاورزان به ویژه باغداران در فصل برداشت محصول مهمترین سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ارائه الگوهای صادراتی با کشورهای همسایه است که برای این استان بازار روسیه و آسیای میانه بستری مناسب است تا با کیفیت مناسب و بسته‌بندی مطلوب صادرات محصولات انجام شود.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.