وقتی انرژی ارزان باشد، طبیعتا انگیزه جدی برای کنترل مصرف آن وجود نخواهد داشت. از طرفی افزایش قیمت انرژی برای همه مردم نیز ناعادلانه بوده و به اقشار پا ...
دولت برای اصلاح نرخ حامل های انرژی پیشنهادی غیرکارشناسی ارائه نموده و مجلس نیز با هرگونه افزایش قیمتی مخالفت کرده است. با توجه به لزوم اصلاح نظام قیمت ...
یارانه ها با وجود گذشت ۷ سال، همچنان ثابت باقی مانده اند در حالی که به عنوان مثال قیمت بنزین به عنوان یکی از حامل های انرژی، بیش از ۱۰ برابر شده است و ...
روند قانونی بررسی بودجه کشور یک روند تخصصی است. اما همواره عواملی این قدرت را دارند که علی رغم این ساختار قانونی، بررسی لایحه بودجه را به سمت و سوی غی ...
در کشور ما نظام نادرست قیمتگذاری انرژی باعث شده است که مصرف انرژی بیش از حد لازم باشد؛ این مسئله با توجه به یارانه ای بودن انرژی در ایران، هزینه های س ...
با استفاده از مدل قیمتگذاری IBT می توان علاوه بر واقعی کردن قیمت انرژی و کاهش یارانه ای که در این زمینه توسط دولت پرداخت می شود، بدون فشار به دهک های ...
دولت سالانه بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به صورت افزایش هزینه یا کاهش درآمد، صرف یارانه بنزین و گازوئیل می کند؛ این درحالیست که افزایش قیمت این حامل ه ...
از مهمترین چالشهای وزارت نیرو در سالهای اخیر، اقتصادی نبودن صنعت برق بوده است که یکی از ریشه های آن، تفاوت میان قیمت تمامشده با قیمت فروش برق است. ...
برای اصلاح الگوی مصرف انرژی، باید قیمت انرژی واقعی شود و افزایش یابد. در مدل IBT فقط پرمصرف ها که عموما پردرآمدترند مشمول افزیش قیمت محسوس انرژی می شو ...
فارغ از اینکه قاچاق گازوئیل افزایش یافته یا تغییری نکرده است، ضروری است با استفاده از سازوکارهایی از جمله اجرا و تکمیل طرح پیمایش، جلوی هر اقدامی که م ...