۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۷۲۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

یک مسئول دولتی در وزارت نفت گفت: تعلّل و عدم اعتقاد بانک مرکزی به انجام مبادلات جهانی بدون دلار، مانع اصلی انعقاد و عملیاتی شدن پیمان های پولی دوجانبه بوده است.

یک مسئول دولتی در وزارت نفت در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص انعقاد پیمان های پولی دوجانبه گفت: در صورتی که بانک مرکزی از سال ها پیش برای انعقاد پیمان پولی با کشورهای هدف اقدام کرده بود، در حال حاضر در دریافت پول نفت و استفاده از ظرفیت این پیمان ها برای تبادلات ارزی مشکلی نداشتیم.

وی افزود: حتی پیمان پولی با ترکیه نیز که چندین بار توسط رئیس جمهور این کشور هم پیگیری شده است، مدت هاست که معطّل اصلاح بانک مرکزی و اصلاح است. طرف ترکیه ای تقاضای اصلاح کرده اما بانک مرکزی ما هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

این مسئول وزارت نفت ادامه داد: تعلّل و عدم اعتقاد بانک مرکزی به انجام مبادلات جهانی بدون دلار، مانع اصلی انعقاد و عملیاتی شدن پیمان های پولی دوجانبه بوده است.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.