۲۵ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۹۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نیجریه اعلام کرده است که قصد دارد فروش نفت خام خود را از دلار به نایرا (واحد پول نیجریه) تغییر دهد. این کشور آفریقایی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، تصمیم گرفته تا وابستگی خود را به دلار آمریکا کاهش دهد و با استفاده از ارز ملی، فروش نفت خود را انجام دهد. این تصمیم در پی تحولات اخیر در بازارهای جهانی و تلاش برای تقویت اقتصاد داخلی اتخاذ شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نیجریه، کشور غنی نفت و گاز آفریقا، اعلام کرده است که به جای دلار آمریکا که همچنان به طور گسترده برای تجارت بین‌المللی کالا استفاده می‌شود، شروع به فروش نفت خام با ارز ملی خود خواهد کرد.

فروش نفت با «نایرا» واکنش نیجریه به تحولات جهانی

آخرین اعلامیه، پس از آغاز فروش نفت و گاز به ارز ملی توسط چندین کشور در پی بروز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ صورت گرفته است. محمد منگا، مدیر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت دارایی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای اجرایی فدرال (FEC) دستور داده است که فروش نفت خام با استفاده از نایرا (واحد پول نیجریه) انجام شود.

منگا خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود این ابتکار استراتژیک با تقویت رشد، ثبات و خودکفایی، تأثیر ماندگاری بر اقتصاد نیجریه داشته باشد. او همچنین تأکید کرد که نیجریه همچنان در حال پیمایش پیچیدگی‌های بازارهای جهانی است و این حرکت استراتژیک کشور را برای موفقیت آینده آماده می‌کند.

نیجریه؛ یکی از ۱۵ تولیدکننده برتر نفت خام جهان

نیجریه دارای ذخایر اثبات‌شده نفت به میزان تقریبی ۳۷ میلیارد بشکه است که این میزان، ۳.۱ درصد از کل ذخایر جهانی را تشکیل می‌دهد. نیجریه یکی از ۱۵ کشور برتر جهان در زمینه تولید نفت خام است و هشتمین ذخایر بزرگ نفت و ششمین صادرکننده بزرگ نفت در جهان را داراست.

منبع: AA

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.