۱۵ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۵۲۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ دسته: مسکن
۰

دولت اسکاتلند با همکاری بخش خصوصی قصد دارد با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و رساندن آن به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار، به ویژه در بخش مسکن میان‌رده، به بحران مسکن در این کشور پایان دهد. با استفاده از این مدل جدید، دولت امیدوار است ضمن افزایش تعداد واحدهای مسکونی، از بودجه‌های دولتی نیز به صورت بهینه‌تری استفاده کند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت اسکاتلند حمایت خود را از ساخت ۲,۸۰۰ خانه با اجاره میان‌رده با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۵ میلیون دلار)، دوباره اعلام کرده است.

گسترش مدل موفق سرمایه‌گذاری رونق‌بخش در اسکاتلند

همانطور که در برنامه دولت برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ اعلام شده است، از بودجه دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های نهادی مانند صندوق‌های بازنشستگی استفاده خواهد شد تا سرمایه گذاری‌ها برای تامین مسکن به حداقل ۵۰۰ میلیون پوند افزایش یابد. این تعهد بخشی از رویکرد دولت برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خصوصی جهت تأمین مسکن است تا با این کار، بودجه‌های عمومی را به نحو بهینه‌تری مورد استفاده قرار دهد.

این طرح بر موفقیت مدل «سرمایه‌گذاری‌های رونق‌بخش» استوار خواهد بود که سرمایه‌گذاری اولیه ۴۷.۵ میلیون پوندی دولت اسکاتلند را به ۲۲۲.۵ میلیون پوند افزایش داده است تا نزدیک به ۱۲۰۰ واحد مسکونی با اجاره متوسط در سراسر اسکاتلند تحویل دهد.

مسکن با اجاره متوسط؛ سکونت با کیفیت و هزینه مناسب

مسکن با اجاره متوسط (Mid-market rent) نوعی مسکن مقرون به صرفه است که برای کمک به خانوارهایی با درآمد پایین تا متوسط طراحی شده است تا بتوانند به مسکن اجاره‌ای مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند. همچنین این مساکن به افرادی که در دسترسی به مسکن اجاره‌ای اجتماعی، خرید خانه خود یا اجاره خصوصی با مشکل مواجه هستند، کمک می کند.

افزایش ساخت مسکن با استفاده از بودجه‌های عمومی و خصوصی

وزیر مسکن اسکاتلند، پل مک‌لنان، گفت: «مقابله با بحران مسکن نیازمند تلاش جمعی و تصمیمات جسورانه است. ما در اسکاتلند سابقه قوی در ساخت و ساز مسکن داریم و این تعهد تضمین خواهد کرد که بودجه‌های عمومی به طور کارآمدتری استفاده شوند.»

وزیر مسکن در ادامه گفت: «از سال ۲۰۰۷ تاکنون، ما از ساخت بیش از ۱۳۳۰۰۰ واحد مسکونی مقرون به صرفه حمایت کرده‌ایم که شامل بیش از ۹۴۰۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای اجتماعی است. با این حال، می‌دانیم که می‌توانیم برای مقابله با بحران مسکن کارهای بیشتری انجام دهیم و تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی در این بخش یکی از جنبه‌های کلیدی آن است.»

وزیر مسکن در پایان سخنان خود اظهار کرد که این مدل جدید که با هدف جذب سرمایه‌گذاران خصوصی به بخش مسکن با اجاره متوسط طراحی شده است، نویدبخش تأمین مسکن مقرون به صرفه برای بسیاری از مردم اسکاتلند است.

منبع: Scottish Housing News

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.