۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۸۱۶ ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ دسته: انرژی
۰

در سال ۲۰۱۶ میلادی سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر برای اولین بار در طول تاریخ از میزان سرمایه گذاری در تولید سوخت های فسیلی همچون نفت و گاز پیشی گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق گزارش آژانس انرژی جهانی از میزان سرمایه گذاری کشورها در تولید انرژی، در سال ۲۰۱۶ میلادی سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر برای اولین بار در طول تاریخ از میزان سرمایه گذاری در تولید سوخت های فسیلی همچون نفت و گاز پیشی گرفته است.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان سرمایه گذاری در تولید سوخت های فسیلی با ۲۰ درصد کاهش مواجه شده است. این میزان کاهش در ادامه روند کاهشی اتفاق افتاده که از سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی کاهش قیمت سوخت های فسیلی شروع شده است. این درحالیست که سرمایه گذاری کشورها در زمینه تولید برق از دیگر روش ها همچون انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی و افزایش کارایی شبکه توزیع برق افزایش یافته است.

در سال های اخیر روند استفاده بیشتر از برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر به قوت گرفته و حتی خودروسازان جهانی نیز به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کرده اند. این روند موجب میشود نیاز مستقیم کشورها به استفاده از سوخت های فسیلی همچون نفت و گاز کاهش یافته و به سمت سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر به بیش از ۲۹۷ میلیارد دلار رسیده که بخش اصلی را در انواع سرمایه گذاری ها در تولید برق به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش سرمایه گذاری در تولید زغال سنگ نیز به دلیل نگرانی های ناشی از آلودگی هوا با کاهش همراه بوده است. با اینحال سرمایه گذاری در تولید زغال سنگ نیز در برخی کشورها همچون هند افزایشی بوده و نشان از آن دارد که همچنان نمیتوان انتظار داشت که کشورها به سمت کنار گذاشتن این منبع انرژی حرکت نمایند.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.