۲۶ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۰۹۳۱ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

دولت ترکیه طرح حمایتی جدیدی برای میلیون‌ها کشاورز این کشور برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۷ تصویب کرده است تا تولید را افزایش دهد و امنیت غذایی را تضمین کند. این طرح جدید با هدف پایدارسازی تولید کشاورزی و امنیت غذایی، کمک به برنامه‌ریزی تولید، افزایش بازدهی و کیفیت و تشویق رویکردهای زیست‌محیطی در تولید کشاورزی تدوین شده است. وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه این طرح را آغازگر عصر جدیدی در کشاورزی ترکیه خوانده‌اند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت ترکیه طرحی را برای افزایش تولید و تضمین امنیت تأمین مواد غذایی در دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۷ برای میلیون‌ها کشاورز ترکیه اجرا کرد.

حمایت‌های دولتی برای افزایش تولید

فرمان ریاست جمهوری در مورد «حمایت از تولید محصولات زراعی و سایر محصولات کشاورزی» در روزنامه رسمی منتشر شد. وزیر کشاورزی و جنگلداری، ابراهیم یوماکلی، گفت که این مدل جدید با هدف تضمین پایداری تولید کشاورزی و امنیت تأمین مواد غذایی، کمک به برنامه‌ریزی تولید و افزایش عملکرد و کیفیت است.

این مدل حمایتی همچنین هدف دارد تا تولیدکنندگان کشاورزی را به اتخاذ رویکردهای زیست‌محیطی تشویق کند. یوماکلی گفت: طرح جدید آغازگر «دوران جدیدی» در کشاورزی ترکیه است و این مهم‌ترین رکن تولید برنامه‌ریزی‌ شده است. او همچنین خاطرنشان کرد: «برای اولین بار، حمایت‌های ارائه شده برای تولید گیاه برای دوره سه ساله اعلام شد.»

یوماکلی گفت: مدل جدید، مکانیسم حمایت را ساده‌تر می‌کند و تمام کشاورزانی که در سامانه ثبت نام کشاورز ثبت نام شده‌اند، واجد شرایط دریافت حمایت ارائه شده توسط دولت خواهند بود.

تمرکز بر برنامه‌ریزی و کیفیت محصولات

در چارچوب سیستم اصلاح شده، وزیر کشاورزی توضیح داد که حمایت‌های اضافی برای محصولات استراتژیک در حوزه برنامه‌ریزی تولید و برای تولید در حوضه‌های کم آب که امکان تناوب کشت را فراهم می‌کند، ارائه خواهد شد.

یوماکلی گفت: «مبلغ حمایت‌ها هر سال با توجه به تغییرات هزینه‌های ورودی به‌روزرسانی می‌شود. کشاورزان ما قبل از تصمیم‌گیری در مورد تولید، می‌دانند که در کدام حوضه، برای کدام محصول و چه میزان حمایتی دریافت خواهند کرد.» وی افزود: «بنابراین، ما کشاورزان خود را به سمت تولید برنامه‌ریزی‌شده هدایت می‌کنیم و از برخی از اثرات نامطلوب ناشی از تولید بدون برنامه جلوگیری خواهیم کرد.»

حمایت از کشاورزان در برابر نوسانات بازار و افزایش هزینه‌ها

وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد که طرح جدید حمایتی با هدف افزایش عملکرد و کیفیت برای تأمین نیازهای کشور با تولید داخلی، به‌روز نگه داشتن سوابق و محافظت از تولیدکنندگان در برابر شرایط نامطلوب مانند افزایش هزینه‌ها و ناپایداری قیمت‌ها طراحی شده است.

جو، گلرنگ، روغن آفتابگردان، گندم، کانولا، لوبیا، عدس، ذرت، نخود، پنبه، سیب‌زمینی، پیاز، سویا و محصولات علوفه‌ای در فهرست محصولات تحت پوشش تولید برنامه‌ریزی‌شده قرار گرفتند.

در چارچوب سیستم جدید، کشاورزانی که جو، گندم، گلرنگ، ماش، عدس، نخود، نخود علوفه‌ای و روغن آفتابگردان را در زمین‌های کشاورزی آبیاری شده واقع در حوضه‌هایی که سطح آب زیرزمینی در آن‌ها کافی نیست، تولید می‌کنند، حمایت‌های اضافی دریافت خواهند کرد.

منبع: hurriyetdailynews

انتهای پیام/ کشاورزی

 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.