۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۱۶۴ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ دسته: تولید
۰

کشور ما با توجه به ظرفیت های فراوانی که در حوزه بهداشت و درمان دارد می تواند از طریق جذب توریسم سلامت درآمد زیادی بدست آورد. لازمه این کار ایجاد قانون مناسب و مدیریت صحیح در این حوزه است.

به گزارش مسیر اقتصاد علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به تشریح ظرفیت حوزه بهداشت و درمان در تولید و اشتغال از طریق توریسم درمانی پرداخت.

نوبخت با بیان اینکه نقش حوزه بهداشت برای کمک به تولید و اشتغال کشور از طریق تولید علم است، گفت: با کمک وزارتخانه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت، کشور ما می تواند علاوه بر رفع نیاز مردم کشورمان به یک قطب در حوزه درمانی و توریسم سلامت در منطقه تبدیل شود و خدمات درمانی پیشرفته ارائه دهد. درنتیجه از این طریق می توان درآمد بسیار خوبی برای کشور فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کالایی که در حوزه بهداشت ارائه می شود تامین کننده سلامت انسان هاست، گفت: در کشور ما ابزار این کار از جمله پزشک های بسیار عالی و هم چنین بیمارستان های مجهز وجود دارد، لذا نیازمند یک مدیریت صحیح است که از این ابزارها به درستی استفاده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: در وزارت بهداشت یک سری قوانین و برنامه هایی وجود دارد که به طور پراکنده فعالیت هایی در زمینه جذب توریسم درمانی انجام می دهد. لذا باتوجه به اینکه یکی از وظایف مجلس حمایت از دولت است باید برای این کار یک قانون مناسب بنویسیم و آنرا نهادینه بکنیم.

وی در پایان گفت: اگر جذب توریسم سلامت در کشور نهادینه شود می توان از این طریق جهت گیری و اهدافی برای سال های آینده مشخص کرد تا بتوانیم در بخش بهداشت و درمان به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم.

منبع: برنامه خانه ملت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.