در سالهای ۹۸ و ۹۹ میزان تحقق درآمد حاصل از واگذاری شرکتهای دولتی در بودجه به ترتیب ۲۳۷ و ۳۵۰ درصد بوده است. اما بر اساس آخرین گزارش سازمان خصوصی ساز ...
مطابق با مصوبه قانونی مجلس در سال ۱۳۹۳، خصوصی سازی به واسطه رد دیون شرکتهای دولتی ممنوع است؛ چرا که اهدافی از جمله کارآمدسازی شرکتها را محقق نمیکند ...
خصوصی سازی شرکتهای دولتی از زمان شکل گیری، دارای ۳ نقطه اوج عملیاتی بوده است. در سالهای ۸۸، ۹۲ و ۹۹ حجم خصوصی سازی رشد چشم گیری داشته و بیش از ۴۵ در ...
مطابق با اصلاحیه قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ در سال ۱۳۹۳، دولت اجازه ندارد در قبال بدهیهای خود، شرکتها و اموال دولتی را واگذار کند. این مصوبه قانونی ...
از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ واگذاری شرکت های دولتی ناچیز بود، اما در سال ۱۳۹۹ واگذاریها با یک جهش بزرگ روبرو شد. حدود نیمی از کل واگذاریهای صورت گرفته از اب ...
بررسی احکام درآمدهای حاصل از خصوصی سازی در قانون بودجه و میزان تحقق آنها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ موید وجود دو نگاه متفاوت است. در سال های ۹۶ تا ۹۹ که کشور ...
آمارهای منتشر شده توسط سازمان خصوصی سازی نشان می دهد حداقل ۳۰ درصد از واگذاری ها، از طریق رفع دیون به نهادهای عمومی غیردولتی بوده است. همچنین سهم بخش ...
بررسی تغییر و تحولات قانونی در خصوص منابع حاصل از واگذاری، موید تغییر نگاه حاکمیت به خصوصی سازی است. تا قبل از ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴، این منابع د ...
هدف آلمان از خصوصی سازی و واگذاری شرکت های دولتی، افزایش کارآمدی شرکت ها و رشد اشتغال در این کشور بود. به همین دلیل، فرآیند واگذاری در این کشور توسط ی ...
یکی از مهمترین اهدافی خصوصی سازی در آلمان، افزایش کارایی و اشتغال در شرکتهای واگذار شده بود. به همین دلیل «تروی هند» به عنوان نهاد مسئول در این زمین ...