بسیاری از کشورها از ظرفیتهای مشارکت عمومی-خصوصی در راستای توسعه اقتصادی و اجرای پروژههای عمرانی استفاده میکنند. اما این روش نیاز به تصویب یک قانو ...
از زمان اصلاح ساختار بودجه چین در سال ۲۰۱۳ تا نیمه سال ۲۰۱۹، حدود ۹ هزار پروژه عمرانی در قالب قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی تعریف شده و از این میزان ت ...
در قراردادهای مشارکت عمومیخصوصی بسته به میزان نقش آفرینی دولت، میتوان ۵ حالت را مد نظر قرار داد. هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند و کشورها ...
استفاده از سرمایههای عمومی در توسعه زیرساختهای داخلی، تنها مختص کشورهای توسعه یافته نیست و بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته نیز قانون مشارکت عمومی ...
طبق بررسیهای صورت گرفته بعد از گذشت ۱۸ سال از تصویب قانون بودجهریزی عملیاتی، تنها ۳۰ درصد از دستگاههای اجرایی در سال ۹۶ و ۹۷ و در سال جاری ۵۹ درصد ...
بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون عمران مجلس، قرار است یک شورای ملی راهبری با هدف پیگیری واگذاری پروژههای عمرانی تشکیل شود. تجربه کشور نشان میدهد که تشکیل ...
بانک جهانی در گزارشی با بررسی تجربیات ۱۳۵ کشور در زمینه استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی، ۳ الزام کارآمدی این قراردادها را بیان کرده است. «ارا ...
دولت فیلیپین به منظور ارتقای عملکرد مالی و تسهیل در تکمیل پروژههای عمرانی با استفاده از ظرفیت قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی، وظایف مربوط به این پروژه ...
دولت مالزی به دلیل محدودیتهای بودجهای، از سال ۱۹۸۳ استفاده از سرمایههای مردمی در اجرای پروژههای عمرانی را در دستور کار خود قرار داد. از آن زمان تا ...
یک اقتصاددان و کارشناس حوزه سرمایهگذاری زیرساخت، درمقالهای تحلیلی با اشاره به موفقیت آمریکا در زمینه واگذاری پروژههای عمرانی با روش مشارکت عمومی خص ...