با هدف توسعه زیرساختها
بسیاری از کشورها از ظرفیتهای مشارکت عمومی-خصوصی در راستای توسعه اقتصادی و اجرای پروژههای عمرانی استفاده میکنند. اما این روش نیاز به تصویب یک قانو ...
با سرمایهای بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار
از زمان اصلاح ساختار بودجه چین در سال ۲۰۱۳ تا نیمه سال ۲۰۱۹، حدود ۹ هزار پروژه عمرانی در قالب قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی تعریف شده و از این میزان ت ...
بررسی قراردادهای مشارکت عمومیخصوصی (۴)
در قراردادهای مشارکت عمومیخصوصی بسته به میزان نقش آفرینی دولت، میتوان ۵ حالت را مد نظر قرار داد. هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند و کشورها ...
بررسی قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی (۳)
استفاده از سرمایههای عمومی در توسعه زیرساختهای داخلی، تنها مختص کشورهای توسعه یافته نیست و بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته نیز قانون مشارکت عمومی ...
با گذشت ۱۸ سال از تصویب قانون
طبق بررسیهای صورت گرفته بعد از گذشت ۱۸ سال از تصویب قانون بودجهریزی عملیاتی، تنها ۳۰ درصد از دستگاههای اجرایی در سال ۹۶ و ۹۷ و در سال جاری ۵۹ درصد ...
تکرار یک تجربه اشتباه
بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون عمران مجلس، قرار است یک شورای ملی راهبری با هدف پیگیری واگذاری پروژههای عمرانی تشکیل شود. تجربه کشور نشان میدهد که تشکیل ...
کدام کشورها در استفاده از سرمایههای مردمی موفقترند
بانک جهانی در گزارشی با بررسی تجربیات ۱۳۵ کشور در زمینه استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی، ۳ الزام کارآمدی این قراردادها را بیان کرده است. «ارا ...
با تقسیمبندی امور پروژهها در ۳ سطح
دولت فیلیپین به منظور ارتقای عملکرد مالی و تسهیل در تکمیل پروژههای عمرانی با استفاده از ظرفیت قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی، وظایف مربوط به این پروژه ...
با واگذاری ۱۰۰۰ پروژه عمرانی صورت گرفت
دولت مالزی به دلیل محدودیتهای بودجهای، از سال ۱۹۸۳ استفاده از سرمایههای مردمی در اجرای پروژههای عمرانی را در دستور کار خود قرار داد. از آن زمان تا ...
بررسی قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی (۲)
یک اقتصاددان و کارشناس حوزه سرمایهگذاری زیرساخت، درمقالهای تحلیلی با اشاره به موفقیت آمریکا در زمینه واگذاری پروژههای عمرانی با روش مشارکت عمومی خص ...