۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۹۱۴ ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان، به تازگی اقدام به راه‌اندازی یک سیستم پرداخت بین‌المللی تحت عنوان شبکه اطلاعات بین‌بانکی نموده است. بانک‌های عضو این سیستم، که مبتنی بر فناوری بلاک چین طراحی شده، پرداخت‌های میان خود را بدون استفاده از سیستم سوئیفت و مبتنی بر فناوری بلاک چین انجام می‌دهند. در حال حاضر ۳۳۰ بانک از کشورهای مختلف به این شبکه پیوسته‌اند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک آمریکایی جی پی مورگان اخیراً در اطلاعیه ای اعلام کرده است بیش از ۳۳۰ بانک به شبکه پرداختی ایجاد شده توسط این بانک که مبتنی بر بلاک چین است، پیوسته اند. شبکه پرداختی ایجاد شده توسط این بانک «شبکه اطلاعات بین بانکی» نام دارد که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است.

بانک بزرگ آمریکایی از سیستم موازی سوئیفت استفاده می‌کند

شبکه اطلاعات بین بانکی بدین منظور طراحی شده است که پردازش و اشتراک گذاری اطلاعات مالی بین بانک ها را انجام دهد و به آن ها کمک نماید پرداخت های میان خود را مشابه شیوه سیستم سوئیفت انجام دهند. این سیستم پرداخت بین بانکی از یکی از نسخه های ارز دیجیتال اتریوم برای سرعت بخشیدن به پرداخت های بین المللی استفاده می کند.

دویچه بانک نیز به عنوان یک بانک بزرگ اروپایی، هفته گذشته به این شبکه بانکی پیوسته است. پیوستن این بانک می تواند تشویقی برای سایر بانک ها باشد که به این شبکه پیام رسانی مالی بین بانکی بپیوندند.

جان هانتز رئیس تسویه های بین المللی بانک جی پی مورگان گفته است هدف از راه اندازی شبکه پرداخت بین بانکی، ایجاد یک اکوسیستم معنادار از کاربران بانکی است که همه آن ها به دنبال استفاده از فناوری های نوظهوری مانند بلاک چین برای رسیدن به یک سیستم پرداخت فرامرزی هستند.

افزایش تعداد بانک های عضو تا پایان سال

به گفته تاکیس جورجاکوپولوس رئیس پرداخت های جی پی مورگان، این بانک در نظر دارد تا پایان سال جاری تعداد بانک های عضو این شبکه پرداخت را به ۴۰۰ بانک افزایش دهد.

شبکه پرداختی راه اندازی شده توسط بانک جی پی مورگان یک سیستم موازی سوئیفت برای پیام رسانی اطلاعات مالی میان بانک های عضو این شبکه است. در این شیوه از معاملات مالی میان بانک ها نیازی به استفاده از سیستم سوئیفت نیست.

در حال حاضر بانک های بزرگ بین المللی متعددی از کشورهای مختلف به این شبکه پرداختی پیوسته اند. اغلب بانک ها از زمانبر بودن و هزینه های بالای تراکنش ها در سیستم سوئیفت که در طی زمان بهبود نیافته است، ناراضی هستند.

منبع: دکریپت yon.ir/3BXmi

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.