۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۳۸۰ ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یکی از عوامل موثر بر میزان اعتماد میان مردم و مسئولین، شفافیت است. از این رو، نمایش حقایقی در مورد مسئولین از قاب رسانه ملّی را می‌توان حرکت مثبتی در راستای بازگردانی اعتماد از دست رفته مردم دانست. سریال گاندو نیز به همین دلیل توانسته است در بین تولیدات رسانه ملی، در زمینه جذب مخاطب، به موفقیت نسبی دست یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد در نشستی که با حضور جواد افشار کارگردان و پیام دهکردی بازیگر نقش جیسون رضائیان در سریال گاندو، در نشستی به گفت و گو در مورد ابعاد مختلف این سریال پرداخته و توضیحاتی را در مورد آن ارائه نمودند.

هرکس خیانت می کند باید یقه اش را گرفت

جواد افشار در این نشست با اشاره به این که عوامل سریال کاری به اشخاص و مناصب ندارند، گفت: ما معتقدیم هرکس در هر جایگاهی فساد و خیانتی می کند باید یقه اش گرفته شود. خط قرمز ما امنیت ملی است. هرکس در این سال ها توانسته از قدرت و شهرت و ثروتش در جهت منافع شخصی و بر خلاف منافع ملی استفاده کرده و ضربه ای بزند، باید یقه اش را گرفت.

وی با اشاره به فشارهایی که در سال های متمادی بر مردم ایران وارد شده افزود: متاسفانه بیشتر این فشار ها از سمت دشمنان داخلی است؛ نه این که دشمنان خارجی کمرنگ باشند اما دشمنی آنان، طبیعی است. آن چه غیر طبیعی است خیانت داخلی ها است.  نمی توان این را کتمان کرد که ممکن است کسانی در حاشیه مسئولین از مناصب و جایگاه های آنان سوء استفاده کنند؛ چنان که تاکنون نیز سوء استفاده کرده اند. با توجه به اسناد و مدارک موجود راحت می شود به این موضوع دامن زد و ما دامن زدیم. اگر نزدیکان مسئولین خلافی مرتکب شدند در درجه اول وظیفه خود فرد مسئول است که با تخلف برخورد نماید.

مردم حرف صادقانه را از خود ما می شنوند

همچنین پیام دهکردی با ابراز خرسندی از اقبال مردم نسبت به این سریال گفت: ما باید خدا را شکر کنیم که توانسته ایم سریالی بسازیم که به واسطه آن مردم پای حرف ما می نشینند و حرف صادقانه را از خودمان می شنوند نه از جای دیگری که واقعیت در آن قلب شده و به طور دیگری روایت می شود.

وی با اشاره به دغدغه کاهش اعتماد مردم در میان نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان با تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در پی بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم هستند. آیا این اعتماد از ابتدا وجود نداشته است؟ این اعتماد ها با امثال همین نگاه هایی که به گاندو می شود از دست رفته است. برای چه می ترسند؟ مگر اشتباهی کرده اند؟ [۱]

«گاندو» مدل موفق جذب مخاطب در صدا و سیما

چنان که پیش تر اشاره شد (اینجا)، یکی از عوامل موثر بر میزان اعتماد میان مردم و مسئولین و کاهش شکاف میان آن ها، شفافیت است. از این رو نمایش حقایقی در مورد مسئولین از رسانه ملی را می توان حرکت مثبتی در راستای بازگردانی اعتماد از دست رفته مردم دانست.

پخش سریال گاندو، واکنش های مختلف افراد و گروه های مختلف کشور را در پی داشته است. با وجود همه حواشی و مسائل مختلف پیش آمده در مورد گاندو، به عقیده برخی کارشناسان این سریال را می توان جهشی قابل توجه در صدا و سیما در زمینه جذب مخاطب در نظر گرفت.

فارق از انتقاداتی که می توان به محتواهای تولیدی صدا و سیما وارد نمود، رسانه ملی در بسیاری موارد با وجود تولید محتواهای مناسب، توانایی عرضه درست این محتوا به مخاطب را نداشته است. در واقع در بسیاری موارد به دلایل مختلف مخاطب تمایلی به محتواهای مناسب تلویزیون از خود نشان نمی دهد.

در مورد دلیل اقبال مردم به گاندو فرضیات مختلفی ارائه شده است، موضوع جذاب فیلم، انتخاب بازیگران جوان و خوش فکر و تمایز این سریال با سبک های معمول سریال های تلویزیونی از جمله این فرضیات هستند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری فارس، کد مطلب: ۱۳۹۸۰۴۱۱۰۰۱۰۰۸

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.