۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۶۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در هفته جاری شرکت ریپل اعلام کرد که ۱۳ نهاد مالی به شبکه ریپل‌نت پیوسته اند. این نهادها ناکارآمدی سوئیفت در ارائه خدمات را علت پیوستن به این پیام رسان مالی عنوان نموده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد طی چند روز گذشته ۱۳ نهاد مالی شروع به استفاده از فناوری بلاک‌چین ریپل از طریق ریپل‌نت نمودند؛ که این مورد مجموع بانک های عضو ریپل را به ۲۰۰ نهاد رساند.

جایگزینی سوئیفت با ریپل توسط ۱۳ نهاد مالی معتبر

بر این اساس نرم افزارهای فین‌تک و بانک هایی نظیر بانک یورویی اگزیم، سندفرند، اهلی کویت، BFC بریتانیا، GMT، وردکام فاینانس، پونتال، رندیمنتو، JNFX، ترنس‌پی‌گو، FTCS و شرکت اولیمپیا تراست[۱] برای تسویه آنی پرداخت ها به ریپل‌نت پیوستند.

شبکه مذکور گزارشات را سریعتر، شفافتر و کم هزینه تر از سوئیفت ارائه می دهد و به همین دلیل می توان آن را جایگزینی برای سوئیفت دانست، که یک سیستم تسویه قدیمی است.

در این رابطه، آشای مروین[۲] مدیرعامل JNFX اعلام کرد ریپل‌نت برای پرداخت های مشتریان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است.

ناکارآمدی عامل اصلی فاصله گرفتن نهادهای مالی از سوئیفت

وی ادامه می دهد: پرداخت های بین کشوری با ناکارآمدی مواجه است. این ناکارآمدی در هزینه ها، سرعت و شفافیت خود را نشان می دهد. ریپل‌نت به طور خاص برای حل این مسائل طراحی شده است. مشتریان از بزرگترین شرکت های آفریقایی هستند و در بیش از ۴۰ کشور عملیات دارند و با افراد روستایی نیجریه در ارتباط هستند؛ به همین دلیل تصمیم ما این است که به ریپل‌نت بپیوندیم و از راه حل تسویه آن ها یعنی XRP استفاده کنیم.

شرکت ریپل در سال ۲۰۱۸ رشد مثبتی را تجربه کرد. گارلین‌هوس مدیرعامل ریپل طی اظهاراتی افشا کرد: ریپل‌نت هر هفته با دو تا سه مشتری قرارداد منعقد می کند. این مشتریان غالبا نهادهای مالی هستند که نیاز به پرداخت و تسویه فرامرزی دارند.

منتقدان ریپل به کیفیت خدمات این شرکت توجه نداشتند

گارلین‌هوس تصریح کرد: منتقدان ریپل این ادعا را دارند که XRP در آینده مورد استقبال بانک ها قرار نخواهد گرفت. با این حال، ریپل شاهد افزایش تقاضا برای ریپل‌نت، به خصوص در پرداخت های بین المللی است.

وی اضافه می کند: سال گذشته، برخی از منتقدان شناخته شده گفتند که نهادهای مالی به هیچ عنوان از دارایی های دیجیتال در جریان پرداخت های خود استفاده نخواهند کرد. همانطور که گفتم، در صورتی که نهادهای مالی بتوانند تجربه ای بهتر در پرداخت ها برای مشتریان خود فراهم کنند، حتما انجام خواهند داد.

تداوم جذب بانک های کوچک استراتژی ریپل برای جایگزینی با سوئیفت

به تازگی شرکت ریپل در حال تلاش برای نفوذ به بازار پرداخت جهانی ۲ تریلیون دلاری است که هم‌اکنون تحت سلطه شبکه سوئیفت است.

در کوتاه مدت، احتمال اینکه بانک ها و نهادهای مالی بزرگ به ریپل‌نت و راه حل های نقدینگی ریپل متصل شوند کم است؛ چرا که بانک های بزرگ شبکه سوئیفت را کنترل می کنند و این انگیزه کافی برای حفظ زیرساخت های موجود برای آن ها است.

اما برای ریپل این امکان وجود دارد که همچنان به هدف قراردادن بانک های کوچک و نرم افزارهای فین‌تک به عنوان مشتریان جدید ادامه دهد، تا از این طریق بتواند ریپل‌نت را برای ارتباط برقرار کردن و معامله با بانک های کوچک در هر دو بازار موجود و نوظهور استفاده کند.

در حال حاضر، ریپل‌نت برای اینکه بتواند با سیستم های تسویه جهانی رقابت کند می بایست رشد خود را حفظ کند و راه های جدیدی برای جذب نهادهای مالی بزرگ بیابد؛ چرا که در نهایت ارزش یک شبکه تسویه به نهادهایی است که عملیات عمده انجام می دهند و به نقدینگی شبکه می افزایند است.

پینوشت:

[۱] Euro Exim Bank, SendFriend, JNFX, FTCS, Ahli Bank of Kuwait, Transpaygo, BFC Bahrain, ConnectPay, GMT, WorldCom Finance, Olympia Trust Company, Pontual/USEND, Rendimento

[۲] Ashay Mervyn

منبع: سی‌سی‌ان  yon.ir/JKpEB

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.